`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Masjid Khairiah Lenggeng

Monday, June 04, 2007

Masjid Khairiah Lenggeng



Masjid Khairiah Lenggeng, terletak di sebelah kiri jalan sebelum masuk pekan Lenggeng dari Broga. Masjid ni tak besar pun, cukup untuk lebih kuang 100 jemaah jer sesekali. Mungkin lebih sikit.

Rekabentuk binaan, memang lama, tengok jer kubah tu dengan atap dia. Simple dan memang orang tahu tu masjid kalau tengok dari jauh.

Masa baru sampai, aku baru nak snap gambar ni, tiba tiba hujan. So gelap sikit la.


Nampak mimbar tu, memang lama punya mimbar, klasik habis. Tiang seri dua batang tu memang gah kat tengah tengah masjid.






Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home