`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Chett...!!!

Monday, February 26, 2007

Chett...!!!

Jumaat lepas. Kami ke Masjid kampung baru. Suasana sebelum solat jumaat dekat sini memang meriah. Para peniaga sebuk berjualan seaakan pasar malam di tengah hari. Sempat pekena cendol pulut sambil memerhati gelagat para jemaah yang hadir.

Azan berkumandang, bergegas mengambil wuduk dan masuk menunaikan solat sunat. Penuh. Antara masjid yang paling ramai jemaahnya bersolat jumaat. Hanya dapat duduk berhampiran pintu kanan masjid.

Selesai azan, ramai yang bangun utk solat sunat. Aku mula merasa sedikit mangantuk. Biasa, setiap kali jumaat dimana mana masjid, mengantuk akan ada terasa. Tapi kali ini lain. Sangat mengantuk. 5 minit khutbah, aku keluar ambik wuduk lagi, dgn harapan akan hilang mengantuk tadi.

Selang 10 minit, aku keluar lagi. Mengantuk tak hilang jugak. Hampir tamat khutbah seklai lagi aku berwuduk. Dahsyat mengantuk solat jumaat kali ini.


*****


Selesai solat aku terus keluar ke kereta. Betul betul tak tahan mata ini.

Dia : Kau ni, lainkali berak jer lah kalau tak tahan tu. Asik kentut jer.. hahahah...
Aku : Chett....!! aku mengantuk lah....!

Labels:

9 Comments:

Blogger blackpurple said...

Ha ha ha.

Kau ni satu jumaat satu masjid ke apa OS..?

Tuesday, February 27, 2007 9:14:00 AM  
Blogger kingbinjai said...

ha ha ha tak paham

Tuesday, February 27, 2007 10:24:00 AM  
Blogger zino said...

tapi kenapa masa kutbah je biasa mengantuk ??hehe

Tuesday, February 27, 2007 10:42:00 AM  
Blogger debikdebuk said...

aku pun penah kena gitu. Tapi pas jumaat terus tak ngantuk. Nampak sangat setan kat dalam mata aku.

Tuesday, February 27, 2007 2:26:00 PM  
Blogger marlinabaharom said...

alaa... ko ngaku jer la sebenarnya ko memang kentut OS!!!! muaahahaaa

Tuesday, February 27, 2007 5:15:00 PM  
Blogger nUr@dDeEn said...

hahahhahak..
yang mana satu betul nih. tak tahan ngantuk ker ko tak tahan nak kentut? muahahaha....

Tuesday, February 27, 2007 5:25:00 PM  
Blogger .:HalogAmora:. said...

lain kali sabalom gi dgr khutbah jumaat apa kata g wat bumping 100x, minum eno dulu... he he

bro! u've been tagged. pls proceed to my blog.

Wednesday, February 28, 2007 2:57:00 PM  
Blogger Sastri said...

euwww... kentut ker?

Wednesday, February 28, 2007 7:34:00 PM  
Blogger Lan Rambai said...

apa salahnya kalau ko ngaku ko kentut banyak masa tu? hahahaha

Thursday, March 01, 2007 12:43:00 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home