`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: LO

Wednesday, July 26, 2006

LO

Panggilan awal pagi.

Pelanggan : Encik K, bila boleh deliver laptop tu, kalau boleh sebelum masuk bulan 8 ni la yer.
Aku : Paling cepat pun esok petang saya hantar la, ok ker tu..?
Pelanggan : Elok lah tu.
Aku : Boleh tak fax kan LO tu dulu, senang saya nak buat Invoice dgn DO nanti..?
Pelanggan : OK, saya fax sekarang.


Panggilan tengah hari sikit.

Pelanggan : Encik K, kita ada ubah jadual sikit la, boleh hantar baju tu hari ni tak..? Esok kita dah nak pergi Alor Setar.
Aku : Paling cepat esok pagi lah saya hantar, sempat lagi kan..?
Pelanggan : Yer sempat, saya bertolak tengah hari tu.
Aku : Ok, boleh fax kan LO dulu tak? Senang saya nak buat Invoice dgn DO esok saya bawak sekali.
Pelanggan : err.. Saya dah buat dah, orang yg nak sign tu takder pulak, takleh hantar dulu ker..?
Aku : Boleh, tapi kalau ada LO tu lagi senang, tak payah saya ulang alik ke sana nanti.
Pelanggan : Errr.. saya buatkan sekarang yer, nanti kalau dah sign saya fax kan..


Sms sebelah petang.

"LO utk sebutharga system hari tu dah keluar, cepat lah datang install!"


Erkk...!!





Moral : ???






24 Comments:

Blogger Unknown said...

ADUUUUUH, stressnye SUME nak cepat.

moral? ee....pasang assistant ye OS senang sket.

Wednesday, July 26, 2006 1:42:00 PM  
Blogger ayu_mkay said...

setuju ngan HALO.. amik seksiteri ke sekehteri ke.. leh ler minum milo ngan sekut selalu.. hehehe. finin nk kejor dateline niii

Wednesday, July 26, 2006 2:04:00 PM  
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

moral..
kita tak tahu apa akan jadi seminit selepas ini.. sumer tak dijangka,,kan kan kan,

OS kalo ko nk amik secretary aku leh aku leh..

Wednesday, July 26, 2006 2:26:00 PM  
Blogger VitAmiN said...

LO..hahah..nasibla..suma nak cepat..time2 payment..lembap mengalahkan siput..kuikui..tul kan..kan..

Wednesday, July 26, 2006 4:48:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

halo : semua nak cepat, bayar nak lambat...

ayuMK: dateline selalu terbabas jer aku ni...

tiara : secretary aku, aku, kuli aku, aku gak...

raz : gomen... biasa dah...

Wednesday, July 26, 2006 4:58:00 PM  
Blogger Mamamanja said...

adei... baru nak oper diri jadik seketeri OS.. ABB dah oper dulu la plak...

kalo MM dapat jadik seketeri OS buleh la makan sekut meri sesama sebab MM pun selalu gak makan! muahahaha

Wednesday, July 26, 2006 5:20:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

MM : sekut meri dah kurang dlm bekas tu, tinggal sekut lemak jer ni.. tadi pekena sekut lemak... nanti aku nak pakai seketeri aku iklan kan la...

Wednesday, July 26, 2006 5:26:00 PM  
Blogger NONIE AZIZ said...

nasib badan kolah Ontah...

Wednesday, July 26, 2006 5:30:00 PM  
Blogger Rie said...

hehehehe

Wednesday, July 26, 2006 6:09:00 PM  
Blogger . said...

entri baru bila nak publish ni.hari ni boleh tak?

ahaks

Wednesday, July 26, 2006 6:40:00 PM  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Aku pulak tunggu LA keluar baru buat kerja.. ha ha..

Wednesday, July 26, 2006 10:44:00 PM  
Blogger Sastri said...

apa moralnya OS?

Wednesday, July 26, 2006 11:14:00 PM  
Blogger Pandang Dengar Diam said...

Aku plak klu LO itu L Order...

Thursday, July 27, 2006 8:42:00 AM  
Blogger kasutVINCCI said...

ye lah bp, kv pun tunggu LA kluar baru boleh buat keje. HIk hik hik..LO,DO tu org lain yg handle.

Thursday, July 27, 2006 8:54:00 AM  
Blogger BooK said...

bizi betul kau
kalah john howard

Thursday, July 27, 2006 10:44:00 AM  
Blogger iejal said...

Apa kata ko lantik aku jadi bos jek... wuhuwuhuwuhu

Thursday, July 27, 2006 11:57:00 AM  
Blogger ayong said...

kehkeh...
nasib baik dia tak ckp tolong jemput bini a on the way nak install system, hantar baju, hantar laptop dan ambik LO..

Thursday, July 27, 2006 2:50:00 PM  
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

mamamanja nk ke jawatan tu ? keja ngan OS pressure, hehehee..

OS biler ko nk kuarkan iklan..
secretary utk pompuan jer ke ke secretary lelaki pun bleh..
eheheee

Thursday, July 27, 2006 4:41:00 PM  
Blogger Lan Rambai said...

Moral: Entah.. hehehe
Pasal Sekretari.. kalau ko amik secretary .. si barakath lagi jadi haru.. tak nak dia dok kat kilang lagi dah hahaha

Thursday, July 27, 2006 5:06:00 PM  
Blogger Unknown said...

ehem.. ehem.. barang saya, dah siap? kerja main2 eh..

Thursday, July 27, 2006 8:37:00 PM  
Blogger Mme RoSsé said...

ko kerja apa ni OS?

Thursday, July 27, 2006 11:24:00 PM  
Blogger zino said...

makin banyak business makin sibuk le jadinya.. tak menang tangan nak buat yg mana satu..

biar le susah sikit asal masyukkkk

Friday, July 28, 2006 12:07:00 AM  
Blogger tumismenumis said...

Salam OS.
Hmm...dunia semua ni.
Tapi dunia kau memang best laa.

Friday, July 28, 2006 1:46:00 AM  
Blogger Ayu Mohamad said...

weii ko amik le aku keje utk ko.. aku tukang updet blog ko ok?

Friday, July 28, 2006 2:52:00 PM  

Post a Comment

<< Home