`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Budak Junior

Monday, July 17, 2006

Budak Junior

Satu hari. Dihujung kaki lima kelas. Dengan mulut mengunyah getah gelang. Stokin seorang sebelah. Kami melayan blues sambil memerhati setiap gerak geri pelajar junior tingkatan 4 yg baru mendaftar. Ramai jugak.

Kami membayangkan apa pulak aktiviti lepas ni. Pengenalan diri? Suaikenal? Atau terus suruh diorang ke padang kutip sampah?.

Semua masih dgn ibu bapa masing2. Ada yg kaya. Ada yg kurang berada. Agaknya. Ada yg gembira. Yang risau.

Beratur seorang demi seorang mengisi buku log panjang dimeja urusetia. Setiap seorang dibawa oleh pengawas ke bilik masing2. Ibu bapa mengikut tanpa soal.

Kami masih di hujung kaki lima. Terpandang seorang adik junior. Cun jugak. Dia berjalan disebelah emaknya agaknya. Sambil sopan menulis nama dibuku. Agaknya.

Tiba tiba Awe bersuara "wei, mu tengok tuu.. awek junior tuuu.. kecik kecik dah besar..!!"

Erkkk....








27 Comments:

Blogger MAMARISYIA said...

siul punya Awe...apa yang besarnya...

Monday, July 17, 2006 1:07:00 PM  
Blogger Hot Mama said...

Tak paham laa..
ni kes macam crita Pirates of the Carribean ker jalan citer tak abis! Hehehhe

Monday, July 17, 2006 1:25:00 PM  
Blogger cuaca said...

apa yang "kecik2 dah besar?" tak tau?

Monday, July 17, 2006 1:27:00 PM  
Blogger blackpurple said...

Biar kecik tapi besor, jangan besor tapi kecik..
tapi kan..kalau kecik tapi kecik lagi teruk..!

Monday, July 17, 2006 1:36:00 PM  
Blogger ~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

apo yg kocik...apo yg besoo///amboiiiiiiiii....

Monday, July 17, 2006 1:40:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

MR : dia suka bersiul, terutama masa didlm toilet...

HM : Saya pun tak paham...err...

cuaca : saya sendiri masih blur...

BP : yang sedang2 ok kut..?

zz : errr... saya tak tahu....!

Monday, July 17, 2006 1:51:00 PM  
Blogger rina said...

ampeh awe....

uwaaaaa ct pilih dato k.... uwaaaaa.

Monday, July 17, 2006 1:59:00 PM  
Blogger neeziee said...

aku budak kecik lagi.tak paham

Monday, July 17, 2006 2:07:00 PM  
Blogger Ayu said...

hahahahhahahaha hampeh ko!!!!

uwaaaa ct pilih DK uwaaaaa

Monday, July 17, 2006 2:33:00 PM  
Blogger MAMARISYIA said...

apa kena mengena kecik besar Awe ngan CT & Datuk K?

Monday, July 17, 2006 2:56:00 PM  
Blogger Lan Rambai said...

aku rasa Aku Bukan Bidadari jer yang paham benda-benda macam ni lahh..

Yahoo ct pilih DK Yahoo.. DK dah tua hehehehe

Monday, July 17, 2006 2:56:00 PM  
Blogger esis said...

aku tak pernah paham benda cam ni.. kecik besar panjang pendek lebar.. entahlah huhu

Monday, July 17, 2006 3:06:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

rina : awe begitulah...rilek rina, datuk k apa 3 lagi kuota..

neezie : budak kecik??? budak mana yg kecik ni..?

ayu : rilek la... datuk k boleh kawen 4, kau mungkin seterusnya...

MR : aku pun tak tahu...diorang frust kut, datuk k tu kan ensem, pandai jaga anak...

lan : tiara mungkin tak berapa paham...sebab dia.....errr...

esis : tak apa, tak penting benda ni, sekadar melayan blues isnin...

Monday, July 17, 2006 3:29:00 PM  
Blogger Mamamanja said...

apa yg kecik2 dah beso? x paham ler... tapi kalako... huhuhu

isk.. termasuk komen ct ker? adei... naper la p pilih dato k tuh?

Monday, July 17, 2006 3:44:00 PM  
Blogger marlinabaharom said...

aku paham.. amat ler paham! awe... awe.... ko tu kecik ke besar????

Monday, July 17, 2006 4:07:00 PM  
Blogger Moon® said...

Dasar korang berdua ni memang ler pembuli junior.. sabor jek lah.

Aku rasa aku pun faham.. hampeh!

Monday, July 17, 2006 4:22:00 PM  
Blogger cuaca said...

Ada juga yg kata "Perempuan Melayu Terakhir mendapat JODOH dengan lelaki Melayu yang dekat2 nak Akhir"

Monday, July 17, 2006 4:44:00 PM  
Blogger Tok Rimau said...

Ha ha ha. Lelaki memang binatang visual yang tertarik kepada bonjol yang penuh dgn lemak. Hanya lemak tu. Kenapa kita terlalu taksub?

Monday, July 17, 2006 5:32:00 PM  
Blogger .:HalogamoRa:. said...

sekali baca mcm dalam makna ckp si awe tu

dua kali baca rasa si awe ni cam sengetttt je.

Monday, July 17, 2006 5:38:00 PM  
Blogger Titicaca said...

(sambil kelip-kelip mata dan usap dagu)...????

Monday, July 17, 2006 6:11:00 PM  
Blogger yus said...

erk..mula2 tak paham....baca 3 kali baru paham..., kali ke 4 baca...erk betul ker aku paham???

Monday, July 17, 2006 8:52:00 PM  
Blogger Kak Lady said...

hahahah...mata budak lelaki ni...memangle tak ke lain....mau ku cucuk saja mata itu...

Monday, July 17, 2006 9:37:00 PM  
Blogger zino said...

tak paham.. hehe

Monday, July 17, 2006 10:52:00 PM  
Blogger Nizam Rusli said...

'blue' sungguh kau ni! haha!

Monday, July 17, 2006 11:57:00 PM  
Blogger kasutVINCCI said...

woi!!apa yg besar tu.Kekekekeeeke

Tuesday, July 18, 2006 8:29:00 AM  
Blogger sinaganaga said...

Ha ha.

Tuesday, July 18, 2006 11:50:00 AM  
Blogger ibuVouge said...

ap tulis cite tak abis ni....kekekekke

Tuesday, July 18, 2006 1:18:00 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home