`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Bak Saya Dua Keping

Thursday, June 29, 2006

Bak Saya Dua Keping

Selesai mengupdate apamat bloggers yg berminat dgn sticker. Aku terus mempacking. Ke pejabat pos dgn tujuan menghantar order aku yg pertama. Sebenarnya 14 yg pertama.

Aku masuk dgn membawa sampul surat warna coklat dgn ukuran luar biasa. 4" X 15". Sebenarnya sampul ni ukuran 10" X 15". Tapi dgn kepandaian magic aku. Ia bertukar saiz.

Lepas 6 orang depan aku selesai dgn tujuan mereka. Aku ke kaunter hujung. Seorang akak dgn senyuman menyapa. "ya dik?" dalam hati, muda lagi aku ni nampaknya.

Aku "sampul ni setem berapa sen kak?"
Akak "Sini akak timbang"

Kembali semula dgn jawapan, 50 sen.

Tiba tiba mamat kaunter sebelah bertanya. "Sampul mender pelik sgt tu?"

Aku "saya nak hantar sticker kereta"
Mamat "canggih sampul, sticker apa? boleh saya tengok?"
Aku "ada dalam kereta la, nanti saya ambik lepas ni"

Bila aku tunjuk jer. Mamat tu pun terus menunjuk nunjuk kat dua akak dia dua kaunter lagi. Bising jugak keadaan pejabat pos kecik tu. Kemudian dia terus tanya aku, "berapa ringgit jual ni?"

Aku "errr... 5 ringgit"
Mamat "Saya nak beli la, ada lagi?"
Aku "Ada nanti saya ambik"

Dalam aku nak keluar ke kereta tu, tiba tiba akak yg jualkan aku setem tadi bersuara menjerit,
"Bak saya dua keping"

So, maaf lah, bukan Ayu, Tiara, Halogamora, Zino, Rosse, Rina, Sanchai, BP, Sesemut, Cuaca, Moon, Marlina, Eijal dan Oren yg pertama dapat. Tapi Akak dan Mamat pejabat pos dulu.

Duit Rm15 diorang tu, aku singgah beli nasik lemak tepi Fajar, makan dgn Boss.

Order Sticker : Email Sini

22 Comments:

Blogger hamka said...

rezeki Allah...

Alamat aku adalah(rujuk email)

Thursday, June 29, 2006 5:19:00 PM  
Blogger ~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

wat sticker aper erkk...leh la wat tuk kiter..

Thursday, June 29, 2006 5:26:00 PM  
Blogger Pandang Dengar Diam said...

syukur rezeki namanyer tuh...

Thursday, June 29, 2006 5:29:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

moon : aku hantar sekeping jer, sebab yg kedua tu kena lah kau order..hehehehhe

hamka : insyaallah....minggu depan sampai..

lovely : sticker sila rujuk entry sebelumnya...

cuaca : amiinnnn.....

Thursday, June 29, 2006 5:31:00 PM  
Blogger rina said...

duk berkira2 ni nak letak tang mana sticker tu... awat ko offer 1... kalu 2 ke 3 ke senanglah skit. hehehehe

Thursday, June 29, 2006 5:50:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

rina : 2 ker 3 boleh, order la...hehehhehe...

Thursday, June 29, 2006 6:00:00 PM  
Blogger iejal said...

waaa tak lama lagi satu malaysia ar ada sticker ko ek... best tul dapat member mcam ko, maju2 caya bro. Tapi pepepun, aku nak sticker tuh... leh letak kat lori bapak aku. Har3x... best siot, skrg2nya ada gak sticker dari universiti.

Thursday, June 29, 2006 6:50:00 PM  
Blogger Akima Akatoman said...

Waktu kali pertama aku menjenguk blog ni, memang aku tertarik dengan tajuk blog ni. Sesuatu yang mudah, simpel tapi amat unik bermakna. Aku memang suka dengan benda-benda yang macam ni.

Dah jadi sticker kereta sekarang ya. Tahniah. Teruskan usaha kreatif kamu ni.

Berapa harga sekeping. (Maaf kalau kau dah nytakan harga. Aku tak perasan kat mana). Boleh kau poskan ke Jepun ke, kalau aku nak order. Ataupun kita tukar-tukar barang ke. Itupun kalau kau ada berminat dengan apa-apa.

Thursday, June 29, 2006 7:21:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

eijal : entah, takder benda nak buat agaknyer, so aku buat la kerja gila ni....

akimanikki : aku boleh hantar, tapi aku kena tahu harga pos dulu, boleh email alamat kau utk aku refer kat pej pos, nanti aku kasi harga, kalau kau setuju aku pos...wah sampai jepun sticker aku ni..isk isk...

Thursday, June 29, 2006 9:09:00 PM  
Blogger Mme RoSsé said...

ontahsapo:: ni nak bayar ko camne, RM ka, belanja makan kat gerai ka... benda dari nippon ka, temasek ka. hak lagu mana ni?

Thursday, June 29, 2006 9:19:00 PM  
Blogger zino said...

itu berkat dari kami yg oder.. hehe kalau tak tak sampai ke pejabat pos.. pokcik kayo.. hehe

Thursday, June 29, 2006 10:44:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

rosse : apa yg rasa2 ada berlebih tu kasi jer la, aku terima...hehehheheh..tq tq...

zino : kalau dah kayo nanti aku kasik free lagi 2....

Thursday, June 29, 2006 10:52:00 PM  
Blogger Mme RoSsé said...

ontahsapo:: orait... nanti aku pi rompak orang kaya ala Italian Job tapi guna kelisa bukan mini cooper (mahal tak mampu).. dah tu aku share lah ye. muahahaha terima kasih bebanyak

Friday, June 30, 2006 12:13:00 AM  
Blogger Akima Akatoman said...

aku dah mail kan alamat..

Friday, June 30, 2006 4:47:00 AM  
Blogger Mummy Rizq said...

wah..itu free promotion tu. so duwet RM15 tu blehler ko beli stem stem tok pos kat kiterang yek!

Friday, June 30, 2006 9:01:00 AM  
Blogger Sherin de Souza said...

Tahniah Ontahsapo. Tulah, usaha tangga kejayaan kata kita semua masa sekolah dulu.

Teruskan usaha. Kami pun tolong promote kan untuk OS juga la.

Friday, June 30, 2006 9:07:00 AM  
Blogger aNIe said...

Alamak ontahsapo...akak ni dlm sibuk2 terlepas lak entry pasal sticker kereta tu...errmm....cantik jugak...berminat jugak..pastu pikir balik...kak lady ni yang patut pakai sticker tu...sebab kak lady ni entah 'graduan' Universiti mano pun tak tau...hahahha...tu sebab jadi surirumah aje...

Moga bertambahlah rezeki ontahsapo...dan tak lama lagi mungkin kita akan dpt lihat sticker tu di merata-rata tempat...hehehe...

Friday, June 30, 2006 10:26:00 AM  
Blogger Unknown said...

rezeki manusia sape yg tahu....

OS, laku yek? ini mcm bleh wat bisnes ni. ha cpt2 pi register nnt ada org copy ko punya idea ni susah plak.

Friday, June 30, 2006 11:15:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

rosse : dah jgn nak merompak mana2 bank, kau hantar jer semua brg free dr JAL tu kat aku...eh eye patch ader..?

akimanikki : ok nanti aku tanyakan...

marlina : aminnnnn....

kak lady : kalau berminat tu, apa lagi....?

halo : dah lama aku register benda ni, sebab dulu aku on web ontahmano.com.....

Friday, June 30, 2006 11:46:00 AM  
Blogger Asmadi said...

eheh baguss tulaa dapat duit lagi tu hehe kawe dok kuantan nak gak nanti nak bayar cam mana ek?

Friday, June 30, 2006 11:50:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

madi : kau email aku nak order berapa, nanti aku sertakan no akaun, kau boleh online jer bayar, atau nak gi bank jugak pun boleh.....dah bayar, email aku, aku terus jer poskan....

Friday, June 30, 2006 11:57:00 AM  
Blogger oren said...

wahwahwah..terus dpt buat bisness..

bagoossss....

Friday, June 30, 2006 12:04:00 PM  

Post a Comment

<< Home