`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Gangguan

Wednesday, January 03, 2007

Gangguan



Boring. Aku pergi ke kereta, ambik Yasin. Kembali ke kerusi lepak depan pintu wad kecemasan. Aku mula baca.



Gangguan.

Lalu seorang lelaki india dengan awek dia. Awek tu naik atas. Lelaki tu lepak sebelah aku.



Dia : Abang, tunggu siapa.. ?

Aku : Saya punya pak cik baru masuk sini, sudah koma.

Dia : Ooo.. Saya punya kawan tadi, dia punya emak pun dekat sini, 'breast cancer' sudah stage 4...



Aku angguk kepala sikit. Aku sambung baca.

Gangguan lagi.



Dia : Abang.. you baca doa ka...itu..?

Aku : Err.. lebih kurang macam tulah... Kalau boleh ok, mintak dia sihat la.. kalau tak boleh baik lagi, mintak kasi cepat la... Kesian jugak lama lama sakit...

Dia : Ooo...




Sambung lagi baca.

Lagi gangguan.



Dia : Abang.. Sori arr.. boleh tolong doa saya punya emak punya kawan ka..?

Aku : Err... boleh la...

Dia : Mau kasi cepat la...






Erk....!!!









*
Pak Sharif kembali ke rahmatullah 24 Disember 2006 di Wad CCU HKL. al fatihah.....





17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

takziah..

innalillahi wainnailaihirrajiun....

~nisnim~

Wednesday, January 03, 2007 2:22:00 PM  
Blogger kingbinjai said...

semoga rohnya dicucuri rahmat

Wednesday, January 03, 2007 3:34:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

tajuk gangguan tu macam pernah saya dengar..macam sketsa yang pernah group saya buat semasa di PLKN.Cuma jalan cerita saja lain....apa pun saya mintak maaf dan takziah.

Wednesday, January 03, 2007 4:50:00 PM  
Blogger aNIe said...

SELAMAT MENYAMBUT 2007 Buat ontahsapo...dan al-Fatihah buat yang pergi...semoga rohnya dicucuri rahmat...

Thursday, January 04, 2007 12:58:00 AM  
Blogger Unknown said...

itu india mmg kureng...

alfatihah kepd uncle sharif

Thursday, January 04, 2007 8:36:00 AM  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Semoga roh Allahyarham Pak Sharif dicucuri rahmat...

Itu baru gangguan fizikal...belum gangguan spiritual lagi OS...

Thursday, January 04, 2007 9:51:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Semoga roh Allahyarham Pak Sharif dicucuri rahmat...

by de way,Slmt Ari Raya AidilAdha n Slmt menyambut tahun dua kosong kosong tujuh.

Thursday, January 04, 2007 10:25:00 AM  
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

Alfatihah..

Thursday, January 04, 2007 11:44:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Semoga Allahyarham ditempatkan dikalangan org-org yang beriman!! AKu ingat ko akan debik je kap lam ya nga tu!!!

Thursday, January 04, 2007 12:54:00 PM  
Blogger Mummy Rizq said...

al fatihah....

Thursday, January 04, 2007 3:23:00 PM  
Blogger zino said...

al-fatihah..

Friday, January 05, 2007 12:32:00 PM  
Blogger Led said...

Al-Fatihah....

Friday, January 05, 2007 2:40:00 PM  
Blogger KAMATO said...

Semoga rohnya ditempatkan bersama para syuhada, amin

Saturday, January 06, 2007 4:05:00 AM  
Blogger Sastri said...

takziah OS... semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang beriman...

Saturday, January 06, 2007 2:47:00 PM  
Blogger Unknown said...

alfatihah buat arwah

Sunday, January 07, 2007 3:53:00 AM  
Blogger iejal said...

al fatihah... takziah aku ucapkan kpd seluruh keluarga os...

BTW, apa yg kau buat tu os adalah betul. Manalah tahu jika rezeki kau india tu terbuka hati dengan Islam... Tak salah os kalu kita mendoakan sesuatu yang elok utk org bukan Islam ni. Terutama kita mendoakan supaya mereka tertaut dengan Islam.

Sunday, January 07, 2007 7:02:00 PM  
Blogger tuan tanah said...

Al-fatihah.

Semoga ditempatkan di kalangan mereka yang beriman dan bertaqwa.

Monday, January 08, 2007 3:02:00 AM  

Post a Comment

<< Home