`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Dengar Dengar

Tuesday, January 30, 2007

Dengar Dengar





Baru baru ni, ada satu kematian di satu kawasan kediaman mewah di Kajang. Ahli keluarga pun segera meminta bantuan salah sebuah masjid di kampung berdekatan untuk mengebumikan simati.



Setelah semuanya di sediakan. Ahli masjid pun beredar kerumah simati untuk membawa mayat ke kawasan tanah perkuburan islam untuk disemadikan.



Tapi apa yang berlaku sangat menyedihkan. Bila sampai para ahli masjid dirumah simati. Dilihat mayat siap dipakaikan dgn pakaian cantik dan siap dihias wajahnya. Tidak seperti mayat islam lain yg pastinya akan dikafankan.





Mohon perlindungan dari Allah..





* andai benar kisah ini, diharap menjadi teladan, andai tidak benar mungkin ia suatu cereka untuk menginsafkan kita. Andai sesiapa yg mengetahui cerita sebenar, sila betulkan.

10 Comments:

Anonymous mimie said...

Astagfirullah .......kalau benar cerita ini nampak sgt masyarakat Islam kita dah terlalu jahil dgn agama sendiri . Terlalu memalukan !

Tuesday, January 30, 2007 4:06:00 PM  
Anonymous kaklong said...

salam,

citer ni baru berlaku ke?

sbb sekian tahun yg lalu pun (dah lama lah ni) ada citer yg sama terjadi, tp tak pasti di mana

Tuesday, January 30, 2007 5:45:00 PM  
Blogger kingbinjai said...

takkanlaaaa

Tuesday, January 30, 2007 11:54:00 PM  
Anonymous Salju said...

Biasanya kalau si mati siap dipakaikan pakaian cantik dan di hias mukanya, itu macam cara org kristian jek.

Wednesday, January 31, 2007 12:02:00 AM  
Blogger blackpurple said...

Kalaulah betul, ajaran sesat manalah diaorang ikut....

Wednesday, January 31, 2007 10:48:00 AM  
Blogger Sastri said...

isk isk...

Wednesday, January 31, 2007 1:16:00 PM  
Blogger .:HalogAmora:. said...

kawasan mewah kajang? country height? .... isk isk nauzubillah!

Wednesday, January 31, 2007 3:47:00 PM  
Blogger PB said...

hah !!!!!!!!

Wednesday, January 31, 2007 4:34:00 PM  
Anonymous neeziee said...

owh..

Thursday, February 01, 2007 11:57:00 AM  
Blogger Lan Rambai said...

org melayu belum tentu islam weii hehe

Friday, February 02, 2007 4:31:00 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home