`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Berhenti Kerja

Wednesday, November 29, 2006

Berhenti Kerja




Hari ni aku singgah tepi jalan beli The Star. Lepas tu terus pergi pekena telur separuh masak 2 bijik, nasi lemak dengan teh tarik dekat Tanjung. Kata Wak kalau pekena telur pagi pagi nanti kita power! Ya ya, Wak dah 5 orang anaknya. Kaitannya aku sendiri pun tak tau.

Memang power. On da way ke pejabat, aku berjaya potong 5 bijik Mini Cooper sekaligus diatas MRR2. Bangganya hingga terpapar sedikit riak dimuka.

Berjalan kaki nak ke pejabat, aku singgah kilang. Lama tak singgah sebab lama tak dapat order. Perubahan memang ketara. Aku cari cari, Barakath takder. Kata James, dia di rumah, so aku terus ke ruang pejabat yg disewa utk dijadikan rumah bebudak ni semua.

Aku tanya Barakath.

Aku : Apa pasal mau berenti?
Barakath : Sudah tarak tahan la Boss, 4 tahun sini kerja. Mau balik kampung!!
Aku : Oooo.. Bila mau balik?
Barakath : Tahun depan la Boss, Januari.
Aku : Habis apa pasal berenti sekarang?
Barakath : Tara apa la Boss, nanti bulan 4 saya mari la.


(aku tak berapa nak faham, tapi aku layan lagi)

Aku : Bulan 4 mau mari, angkat cuti la, apa mau berenti?
Barakath : Tara la Boss, saya mau cuti la, nanti balik India, saya berenti la.


Aku hulur dia RM10 suruh pergi minum.



Aku panas... Rasa macam nak makan kambing sekor...!!




*Hari ni Samy kata, tol dinegara kita yg paling murah di nusantara. Dah agak dah...!! dan errr... Mini Cooper tu atas treler...

12 Comments:

Blogger TedungS said...

haha. ko ni citer berbelit la, mcm barakath gak ni

telor mmg power, pasal kita ni bertelo haha

Wednesday, November 29, 2006 5:00:00 PM  
Blogger kingbinjai said...

aku pulak yg tak paham

Wednesday, November 29, 2006 11:48:00 PM  
Blogger debikdebuk said...

ko memang pandai analisis politik...

Thursday, November 30, 2006 12:18:00 AM  
Blogger zino said...

kalau atas trailer tak kan 4 biji je.. hehe

mamat tu nak cuti ke nak berenti.. hehe kenfius pulak.. hehe

Thursday, November 30, 2006 5:32:00 AM  
Blogger Mme RoSsé said...

ceh OS,
aku ingat tadi ala-ala cite Italian Job...

Thursday, November 30, 2006 9:22:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

napa nak makan kambing sekor jek? makan la barang 5-10 ekor..buleh kenyang sampai bulan depan..

*keskeskes

Thursday, November 30, 2006 11:01:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

aku naik pening baca ko punyer dialog.kambing ade lebih?


ps: aku memang dah agak too.

Thursday, November 30, 2006 2:32:00 PM  
Blogger Unknown said...

wa pun trasa panas baca kata kata barakath tu...tp wa x nak kambing wa nak tiramisu tiramisu...

Thursday, November 30, 2006 3:52:00 PM  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Aku rasa Barakath kau tu se'bengap' menteri yang semi value tu...!

Thursday, November 30, 2006 4:17:00 PM  
Blogger Unknown said...

Setiap kali baca cerita nko pasal Barakath ni mmg buat aku ketawa besar.

Yelah....sokong kata BP tu...haha

Thursday, November 30, 2006 5:41:00 PM  
Blogger Sastri said...

LOL... Barakath ni... tak paham betul laa apa dia nak...

Saturday, December 02, 2006 1:50:00 PM  
Blogger DeeN said...

aku dah agak dah, kamu potong keta yg kat atas treler tuh hehehe... sik bek x tertipu hehehe...

salam perkenalan :D

Friday, December 15, 2006 5:14:00 PM  

Post a Comment

<< Home