`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Alternatif

Wednesday, October 04, 2006

Alternatif



Kelmarin. Seorang kawan lama menelefon.

Dia : Hallo Abg K. Apa khabar kau...? Lama n'dak dengar cerita...?
Aku : Aku ok jer, ensem macam biasa. Dimana kau nih...?
Dia : Pigilah kau, tak habis habis ensem! Aku dalam kereta nih, mau pulang rumah nak berbuka. Jem pulak tu... teruk bah...
Aku : Baru 5.30 dah nak berbuka..? Awal tu...
Dia : Woii, sini awal...
Aku : Yer tak yer, waktu Malaysia barat kan...

(...beberapa minit perbualan tentang dia yg asik memuji ke'enseman aku, tak payah aku ulaskan lah, nanti orang kata riak pulak...)

Aku : Habis, sempat ker kau berbuka di rumah tu..? Dalam kereta jer lah nampaknya kan...?
Dia : Apa yang ada dalam kereta ni nak makan...
Aku : Tak baik kau melambatkan berbuka ni, tak elok... heheheh...
Dia : Tak per.. Bunyi jer azan nanti aku korek la hidung.... hahahhahahah.... boleh tak..?
Aku : Ceh... budusss.....






13 Comments:

Blogger Ayu said...

hahahahaha boleh pakai gak idea ni

Wednesday, October 04, 2006 3:23:00 PM  
Blogger yus said...

buka puasa dgn korek idung....wakakaka....boleh pakai ker?? hihi

Wednesday, October 04, 2006 4:11:00 PM  
Anonymous oren said...

hahaha..belum pun abis baca dialog tu, aku dah agak yg dia akan korek idung untuk membatalkan seterusnya berbuka puasa..

sungguh hampes..

Wednesday, October 04, 2006 5:16:00 PM  
Blogger 13may said...

ciss....biar senonoh sikit...ada ka pi korek taik hidung....hehehehe..

Wednesday, October 04, 2006 5:21:00 PM  
Blogger fiqroorganisma said...

hahahhahaha gelak besar aku malam ni =]

Wednesday, October 04, 2006 11:22:00 PM  
Blogger zino said...

hahaha...

tak boleh nak ulas.. gelak tak habis lagi ni hehe

Thursday, October 05, 2006 12:32:00 AM  
Blogger kingbinjai said...

ces, pengutur ha ha ha

Thursday, October 05, 2006 8:16:00 AM  
Blogger ~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

hahahahaha..tu bkn...buka pose...tu batalkan poseee

Thursday, October 05, 2006 9:01:00 AM  
Anonymous cuaca said...

*mrasa....mrasa....suka konsep tu.

Thursday, October 05, 2006 10:13:00 AM  
Blogger rina said...

aku raso ko pun penah buat gak camni

Thursday, October 05, 2006 12:43:00 PM  
Blogger .:HalogamoRa:. said...

mm....byk byk idea ini pulak yg dia pilih.

Thursday, October 05, 2006 2:26:00 PM  
Blogger tedungS said...

cerita korek taik idung tu aku pernah gak buat. dlm kapai terbang, tunggu stewardess lembap sgt nak issue kurma, aku pun trus ZASS korek taik idung la. bodo :-D

Tuesday, October 10, 2006 11:40:00 PM  
Blogger ayu_mkay said...

cietttt... tak senunus laahhhh.. tapi best lawak sesaja.. tergelak jap tadi

Thursday, October 12, 2006 8:36:00 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home