`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Bapa Borek, Anak Kerek

Tuesday, September 05, 2006

Bapa Borek, Anak Kerek

Kata bapa sebelum ini, anaknya tak pernah diberi projek kerajaan! Dia sendiri mengaku anaknya hanya berniaga dgn projek dari luar negara sahaja. Yer lah, dlm negara apa barang? Tak main setakat kontrak nak buat lebuh raya retak, atau nak sambung jambatan pendek.

Baru baru ini, si bapa berkata lagi. Nada agak kurang sedap. Katanya, dia sedia meminta maaf jika ada yang mengganggap dia berbohong. Dia tak tahu lansung tentang projek kerajaan yang anak dia dapat. Kesian dia kan, tak der siapa nak bagi tau dia ker...?

Si anak satu lagi pulak, lama dulu mengaku, dia beli saham itu bukan dgn duit dia. Dia buat pinjaman, dari kawan kawan. Dia pinjam dan beli. Betullah tu, dia tak beli dgn duit sendiri kan.. kenapa orang nak sebuk...?

Baru baru ini, dia dengan diam diam. Tanpa diwar warkan dalam mana mana blog atau suratkhabar, dia jual saham tu semuanya. Dia jual diam diam. Tak macam dia beli dulu. Kemudian bila dah diam diam, semua orang akan diam lah... kan..?





Hari ini hari jadi anak aku yang pertama. Ini kalau ikut kalendar bukan islam lah. Kalau ikut kalendar islam, dah lepas pun pada 1 syaaban hari tu. Macam mana pun dah setahun timun anak aku ni.

Kata orang kalau bapa borek, anak rintik lah. Anak aku dah nampak sikit sikit rintiknya yang turun dari aku. Lebih lebih lagi tang part ensem tu...!!


Selamat Hari Jadi, Muhammad Zaref ..!!

17 Comments:

Blogger marlinabaharom said...

epi b'day mohd zaref... kalo nak ikut rintik ayah awak... ikut yang elok elok je tau...hee..hee... AMPUN OS!

Tuesday, September 05, 2006 1:45:00 PM  
Blogger zino said...

selamat hari lahir buat muhammad zaref.. semuga panjang umur murah rezeki dan menjadi anak yg soleh.. amin..

Tuesday, September 05, 2006 2:02:00 PM  
Blogger kemat said...

epi birthday utk muhammad zaref..kesian bapa itu yg terpaksa meminta maaf untuk pelakuan anaknya..betulker dia tak tahu

Tuesday, September 05, 2006 2:02:00 PM  
Blogger Ayu said...

Semoga Muhammad Zaref akan menjadi anak yg soleh dan bijak pandai, taat kepada perintah Allah dan ibu bapa... aminnnnnnnn

Tuesday, September 05, 2006 2:04:00 PM  
Blogger ibuVouge said...

Hepi besday Zaref..minta hadiah dasat kat daddy?papa?abah? baba?ayah?walid?pak? ok!!aku setuju ngan Mar!!zaref ikut yang elok jer ye..yang mcm kuat perasan tu jangan ikut...Ampun Onath....

Tuesday, September 05, 2006 2:26:00 PM  
Blogger Lan Rambai said...

hepi beday muhammad zaref.. semoga korang anak beranak tak menjadi seperti anak beranak yg ko ceritakan tu!

Tuesday, September 05, 2006 2:28:00 PM  
Blogger MAMARISYIA said...

alamak..itulah kalau tugas kengkawan terpaksa dipikul bersama...Yang komen kat atas ni bukan IV eik...aku MR...Ampun Ontah....bukan Onath

Tuesday, September 05, 2006 2:30:00 PM  
Blogger 13may said...

Selamat Hari Jadi, Muhammad Zaref ..!!

anak rintik ka..anak hujan rintik ka..anak hujan renyai ka...baik buruk dia tetap anak kita!

Tuesday, September 05, 2006 2:54:00 PM  
Blogger ~ GAB ~ said...

Happy Birthday to your son. Nice to be a father, right?

Tuesday, September 05, 2006 3:01:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

marlina - insyaallah aku turunkan yg elok jer...

zino - terima kasih, semoga termakbul doa aku..

kemat - dia mula2 nak kaber, tapi lepas tu tak terkaber agaknya, anak dia pun taknak kasi tau dia..sian lah dia..

ayu - terima kasih...

IV@MR - dia belum panggil aku apa2 lagi, belum dgr pun, cakap german jer yg keluar.. tapi aku pun takder kuar sgt perasan tu....

lan - tq, insyaallah kalau anak aku dapat projek kerajaan aku umumkan awal2....

MR - aku dah konpius ni, mana satu MR mana satu IV... kau ni ada 2 identiti ker...?

13may - dah nak rintik hujan kat sini ni...

gab - ya ya, very the nice one...!!!

Tuesday, September 05, 2006 3:58:00 PM  
Blogger amanitium said...

sedap nama anak kau tu. bagus-bagus. dah besar nanti tentu dia bangga kau raikan birthday dia kat blog. heh.

Tuesday, September 05, 2006 5:20:00 PM  
Blogger Mazudi said...

Selamat Hari lahir kat anak ko jugak.

Kemana tumpah nya kuah kalau bukan ke nasik.Mungkin bapak yg ko citer tu, suatu masa dulu perangai macam anak anak dia sekarang.

Biasanya perilaku anak akan lebih satu level dari perilaku bapak dia.

Tuesday, September 05, 2006 6:38:00 PM  
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

Selamat hari jadi kat anak ko OS, ko wat makan2 tak hehehee

Tuesday, September 05, 2006 6:38:00 PM  
Blogger me! said...

patut ah aku ensem...baru aku paham

Wednesday, September 06, 2006 10:10:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

amanitium - semoga tuannya nanti seindah nama jugak lah...

mazudi - erkk..!! aku ni teruk ker gamaknyer...?

tiara - ada buat makan2, mesti buat, tapi aku jer la yang makan....

me - sama lah kiter....!!!

Wednesday, September 06, 2006 11:05:00 AM  
Blogger Junita said...

hepi besdey muhammad zaref
beli kek bapaknyer yg abiskan
bila besar jadi yg arif
senang ati bapok kau....eksyen sakan.....

Wednesday, September 06, 2006 5:52:00 PM  
Blogger Sastri said...

terlambat lak... anyway, happy birthday muhammad zaref... pesal ek Sas takleh nampak gambar dia nih?

Wednesday, September 06, 2006 7:24:00 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home