`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: SCT

Friday, June 16, 2006

SCT

Dulu. Masa sebuk menguruskan event budak budak kartunis. Sebuk berulang alik ke Bukit Merah. Kadang kadang kami bergilir utk bertugas disana. Kadang kadang kami semua disana.

Satu ketika. Sewaktu aku dalam perjalanan dgn seorang rakan kerja ke sana. Aku terima sms dari seorang di Bukit Merah.

"korang datang tak hari ni?"

Aku balas : "dah dekat tapah, nak kirim apa apa?"

Lama jugak kami tunggu balas dia. Tak ada. Aku sangkakan sms yg aku hantar tak sampai. Maklumlah di kawasan lebuh raya ni. Tak sepanjang jalan ada signal. Time tu pulak aku cuma pakai 013. Bukannya terkenal di lebuhraya mcm 01 yg lain.

Tiba di sungai perak. Terima lagi sms. Kali ni ringkas jer.

"sct!"

Puas kami mentafsir apa maksudnya. Mungkin tersalah taip. Atau mungkin 013 dah bengong, sebab hantar sms entah apa apa. Aku cuba memecahkan kod rahsia ini. Memang tak dapat. Susah. Kalau digunakan dalam peperangan, mesti pihak musuh tak dapat nak tahu apa mesej rahsia tu. Kod yg lebih canggih dari segala kod rahsia yg ada. Akhirnya, aku ambik keputusan buat tak tahu.

Tiba di bukit merah. Kami terus ke lokasi acara yg sedang berlansung. Bertemu dgn kawan tadi. Kami bertanya tentang maksud sms yg dihantarnya tadi. Dia dengan tanpa rasa bersalah atau segan silu menjawab.

"sampai call tau!"

18 Comments:

Blogger ontahsapo said...

sejak hari tu, semua sms yg aku hantar kat dia aku letak pelbagai kod rahsia kat belakang tu, sct, mrg, qww, dan lain2...dan dia dgn satu perkataan jer balas..." b*b* " marah sangat la tu...

Friday, June 16, 2006 2:41:00 PM  
Blogger Unknown said...

dah mrg, qww...amende plak nih...tp yg last code tuh kalau masuk tv sure tuuuuuutttt!

Friday, June 16, 2006 3:18:00 PM  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Aku suka tulis TTFN. Yang faham, faham la... :D

Friday, June 16, 2006 3:24:00 PM  
Blogger NONIE AZIZ said...

kihkihkih tak pasal jer kena ba alif ba ya...opismet aku ada kes jgk psl sms ni..bapa anto sms..mintak dia dtg rumah malam ni ada anniversary mak & bapak dia tanya boleh ker tak..

si anak menjwp "blh"

si bapa jawab balik Boleh ke blah? haru jugak!!!

Friday, June 16, 2006 3:31:00 PM  
Blogger rina said...

kdg2 ni dorang ingat kita seme ni paham apa kod rahsia dorang... ampeh jer...

Friday, June 16, 2006 3:33:00 PM  
Blogger Unknown said...

hihihihi, saya memang tak pandai guna short form ni, kod2 rahsia semua tu. Skrg ni baru blaja sikit2.

p/s:Salam Kenal dari saya.

Friday, June 16, 2006 4:00:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

halo : kadang2 kita tension bila dapat sms yg tak boleh nak paham...

BP : aku tak dpt nak tafsir lagi kod kau tu...

MR : tu pun satu jenis kod rahsia gak tu...

rina : lain orang lain kod dier..

yus : welcome...ceh speaking lak...kekadang aku belasah gak short form ni, tapi harap2 orang paham la...

drusoft : tak ker kau panas bila dapat tahu maksud dia tu....?

Friday, June 16, 2006 4:25:00 PM  
Blogger Hot Mama said...

wow, SCT! nowadays maleh betul org-org nak type panjang2.. hehehe

Friday, June 16, 2006 5:14:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

HM : tu kod rahsia baru tu...try la guna...

moon : ingat baik2, nanti buleh guna...

Friday, June 16, 2006 5:21:00 PM  
Blogger iejal said...

erm ko evnt utk kartunis mana bro??? ko kje apa bro??

Sunday, June 18, 2006 7:48:00 PM  
Blogger KAMATO said...

kalau camni kene buat dictionary untuk sms la...baru blh standard

Sunday, June 18, 2006 8:42:00 PM  
Blogger Led said...

adake awek aku suruh aku sms ejaan penuh tiap perkataan yg aku nak tulis. sebab ada skali tu aku tulis WTF.Dia ingat aku nak ajak dia **** pdahal maksud dia 'What the F**k sepatutnye. Bukan Want to Fuck?...Tensen!!!

Sunday, June 18, 2006 11:22:00 PM  
Blogger tuan tanah said...

suka-suka hati je cipta kod rahsia yang tak difahami. tak international betul.

Monday, June 19, 2006 3:07:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

eijal : gua masa tu join dgn ramai mamat kartun, termasuk ujang dan semua anak didik dia,

kamato : tak lama rasanya kena buat la ni...

led : nasib baik awek lu, kalau orang lain....!!!

tuan tanah : penting tu...kod rahsia..

Monday, June 19, 2006 11:36:00 AM  
Blogger ibuVouge said...

iv nak gelak pada pemikir tu...buang masa pikir nak pecahkan kod..

Monday, June 19, 2006 11:48:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

IV : kena la pikir jugak...mana tau rahsia yg kononnya dia nak kasi tau si pemikir tu jer.....!!!

Monday, June 19, 2006 12:03:00 PM  
Blogger iejal said...

ko pandai melukis la ni???

Monday, June 19, 2006 3:30:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

eijal : kau salah..aku pernah nak belajar melukis dgn sifu, ujang. Dia suruh aku lukis cacing jer, terus aku give up, sebab cacing pun aku tak pandai...sampai skrg aku ingat kisah tu...

Monday, June 19, 2006 3:36:00 PM  

Post a Comment

<< Home