`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Ni Semua Malaysia ker..?

Wednesday, June 21, 2006

Ni Semua Malaysia ker..?

Hari Bapa lepas. Kami pergi Hi Tea dekat menara KL. Pertama kali aku naik menara KL ni, walaupun dah lama dia terpacak kat bukit nenas tu.

Mak dgn Bapak mertua. Kakak ipar 2 keluarga. Adik ipar dgn boipren. Aku sekeluarga.

Aku dan isteri bawak bibik sekali. Sebab aku takmau nanti aku sebuk nak makan, anak duk sebuk macam2. Dan utk aku dan isteri makan dgn lebih enjoy'nya.

Bila semua dah sampai. Macam2 cerita keluar. Ada yg macam pening lah. Ada yg tak lalu nak makan lah. Yer la. Lantai restoran tu bergerak keliling menara. Walaupun perlahan, terasa jugak geraknya.

Aku. Makan macam biasa. Tak peduli gerak ke tak.

Sepanjang perjalanan lantai restoran tu. Memang jauh permandangan kami. Dari ketinggian yg macam tu. Seluruh kawasan KL boleh dilihat. Dari KLCC sampai ke Selayang. Dari Bukit Nenas sampai ke Cheras.

Masing2 sebuk menunjuk nunjuk tempat yg dikenali. Tuuu... stadium merdeka. Tuuu... setadium negara. Tuuu... pudu jail. Tuuu... KLCC (semua nampak ni, sebelah jer..)

Abang ipar sebuk meneropong rumahnya di Cheras. Nampak pulak tu. Tapi nampak kawasan perumahan jer la.

Tiba tiba bibik aku bersuara bertanya pada adik ipar aku. "anti lis, tuuu... semua malaysia ker...?"

Adik ipar aku yg tak sampai hati nak gelak, jawab lah dgn baik.

Kalau lah dia tanya aku...............

21 Comments:

Blogger KAMATO said...

OS, ko jarang bawak bibik ko tu jalan kut ..... hehe

Wednesday, June 21, 2006 4:23:00 PM  
Blogger Rie said...

itu lah bibik yang paling patuh di malaysia.kamu bertuah. biarkan biarkan. haha

Wednesday, June 21, 2006 4:32:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

kamato : takder jarangnye, kalau anak aku ikut jer, sure aku bawak sekali....

esis : september ni dia habis....

Wednesday, June 21, 2006 4:38:00 PM  
Blogger ayong said...

begitu sopan sekali buk..hehe

Wednesday, June 21, 2006 4:41:00 PM  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Kesian... jangan peram dia selalu dalam rumah OS.... tunjuk dunia sikit....He he he..

Wednesday, June 21, 2006 5:10:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

ayong : aku kenal kartunis ayong....

BP : merata aku bawak, cuma mungkin dia terkujut tgk malaysia dr menara tu agaknya.....

Wednesday, June 21, 2006 5:18:00 PM  
Blogger Pandang Dengar Diam said...

he...he..kalau aku akt situ sure dah tergelak sampai terkentut heheheh kesian dia kan.tak per lah dia seperti kebru-baruan...

Wednesday, June 21, 2006 5:30:00 PM  
Blogger Mme RoSsé said...

hehehe...
nasib bibik tak tanya nampak ke tidak kampung dia..

Wednesday, June 21, 2006 11:02:00 PM  
Blogger kunci hilang said...

cool! Bibik memang best. ;)

Wednesday, June 21, 2006 11:38:00 PM  
Blogger aNIe said...

Baik bibik tak tanya kat mana Indonnesia...hehehe...

Thursday, June 22, 2006 3:16:00 AM  
Blogger Unknown said...

heheeh...dah rindu dgn kampung halaman agaknya bibik tu. Tu yg tanya cam tu. Berharap nampak kg dia gamaknya...hahah

Thursday, June 22, 2006 5:55:00 AM  
Blogger Ayu Mohamad said...

ok le tuh.. sib baik dia tak tanya mcm yg kak lady ckp tuh hehehe, kalo idak jenuh jugak la nak teropong ... heheheh

Thursday, June 22, 2006 7:44:00 AM  
Blogger rina said...

kalau dia tanya ko... apa ko nak jawab OS... nak gak tau apa jawapan bernas dari bapaknya...hehehehe

Thursday, June 22, 2006 9:06:00 AM  
Blogger Sastri said...

boleh tak nak tau jawapan adik ipar OS tu?

Thursday, June 22, 2006 9:45:00 AM  
Blogger zino said...

bibik tu dah rindu nak balik kampong kot...patutnya tunjuk le

sana tu JAKARTA!!! hehe

Thursday, June 22, 2006 10:01:00 AM  
Blogger Angah said...

dah ko nak jawab apa kalo dia tanya ko?

Thursday, June 22, 2006 10:52:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

cuaca : dia tak percaya agaknya malaysia macam tu...

rosse : kalau dia tanya, aku suruh dia teropong jer sendiri...

kunci : cool huh...!

kak lady : dia tau kut indon kat mana, sebab takder nampak satu pun gunung berapi...

yus : dia tak pernah naik tinggi2 cam agaknya...

ayu : biar dia teropong sindiri...

rina : kalau dia tanya aku, aku bantai gelak dulu puas2 baru aku pikir jawapan yg sesuai....

alang : dia tanya dulu, malaysia ker? kalau tak..dia tanya la mana indonesia...?

sastri : my sil jawab jer la "yer la bibik, ni semua malaysia la"

zino : tak sampai hati la pulak...

angah : aku gelak la puas puas.....

Thursday, June 22, 2006 11:16:00 AM  
Blogger Unknown said...

haha...cian bibik ko, so naive! food kat situ ok ke? last time masa gi food dia x brape sgt la, tp tu masa lunch tatau plak kalau hi-tea dia best.

Thursday, June 22, 2006 12:17:00 PM  
Blogger Mamamanja said...

hehehehehe

Thursday, June 22, 2006 12:20:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

moon : kalau dia tahu new york tu haper..kalau tak seruper jer la...

halo : hi tea pun kureng la...makanan takder yg spesial, biasa jer...boleh la...

MM : !!!

Thursday, June 22, 2006 12:24:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. » »

Monday, February 05, 2007 9:48:00 AM  

Post a Comment

<< Home