`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Korek Idung

Wednesday, June 07, 2006

Korek Idung

Pagi. Di tahan traffic light depan De-Palma. Aku terpandang awek dlm Jazz sebelah aku. Dia pun sama sama ditahan traffic light yg sama. Cuma bezanya, dia sebuk korek idungnya. Mungkin tak sempat waktu mandi tadi. Dah. Tak nak cerita pasal awek tu lagi.

Teringat. Dulu masa 'tahun bulan madu'. Bulan yg semua umat islam berpuasa. Jumaat. Pulang dari berjogging. Kami wajib berjogging setiap Jumaat pagi. Kami bercuti Jumaat dan Sabtu disana. Aku letih sangat sebab terpaksa berjogging. Tertidur di katil sendiri.

Bila terjaga. Awe yang sebuk membaca Pedang Setiawan di katil sebelah bersuara. " baik mu pegi makan ler, dah batal dah puase mu tu..!"

Aku " aku tidur sekejap pun batal puasa ker, mana kau belajar ni?"

Awe " tadi mase mu tidur, aku korek idung mu dgn pen Sek Loon, batallah puase mu..!"

Aku mengangkat tangan sambil berdoa " ya allah, kau selamatkanlah aku dari kawan yg bengong ni..."

Aku sambung balik tidur.

23 Comments:

Blogger Unknown said...

ha ha ha, skjap arr aku nak gelak guling guling nih haha hahaha....awat la kawan hang ngophe itu

Wednesday, June 07, 2006 2:30:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

halo : dia memang mcm tu, ader jer kerja giler yg tak tentu pangkal yg selalu dia buat....dah la rambut kerinting...pekabo le mung awe...?

Wednesday, June 07, 2006 2:41:00 PM  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Buruk betul kalau pempuan korek idung.... nasib baik cuma korek idung !

Ada kwn sorang ni gi binding Pedang Setiawan tu semua... dah jadi macam ensaiklopedia aku tgk....

Wednesday, June 07, 2006 2:57:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

BP : dia ingat dah tinted, apa yg berlaku dlm kereta tak jelas dimata org lain.....

pedang setiawan ni dulu jer aku layan, skrg dah tinggal....

Wednesday, June 07, 2006 3:11:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

kenapa ek org suke korek idung kat trafik light? ritu ada cine dlm keta seblah pun..beria2 nau die korek...geli denn...hahahaha

Wednesday, June 07, 2006 3:27:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Korek idung sambil memandu
sesuatu yang menenangkang..

Wednesday, June 07, 2006 3:29:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

sanchai : best aper korek idung ni...boleh mengkhayalkan.....

bukancicak : bahaya korek idung sambil memandu, skrg kena berhati2, telepon pun kena ada handsfree....

Wednesday, June 07, 2006 4:17:00 PM  
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

naper ek.baca posting ni otomatik tangan ni pi korek idung ekekeeeeeeeee....teror ar posting nih

Wednesday, June 07, 2006 4:39:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

tiara : dah setel tu, pi basuh tangan tu, jgn duk selet merata rata.....!

Wednesday, June 07, 2006 5:13:00 PM  
Blogger Mamamanja said...

hahahaha... sib baik yg dlm keter tu bukan MM

ermmm.... org cuci waktu mandi la..

Wednesday, June 07, 2006 5:21:00 PM  
Blogger Kunci said...

Sah tido mati. Org korek idung kau pun sampai tak sedar..ish ish. **pakai pen pulak tu! AHAHAHA!

Wednesday, June 07, 2006 5:27:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

MM : ushar lah kiri kanan kalau nak korek tu, line clear baru la korek....pastu cover sket, buat mcm duk letak bedak kat hidung ker...

kunci : aku harap dia tak korek betul2, kalau betullah memang aku dendam dgn dia ni....

Wednesday, June 07, 2006 5:42:00 PM  
Blogger sharinna said...

Hey awak..
Cis...pagi pagi tengok awek korek idung..
Sueh betul lah..
Susah rezeki nak masuk badan..
Hahahaha..

Wednesday, June 07, 2006 5:51:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

sharinna : sebenarnya nak tgk keter dia tu, jazz, memang idaman tu, tapi ter'tengok la pulak dia sedang sebuk melombong...suey ker...?

Wednesday, June 07, 2006 5:59:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

nih tido mati nih ... tu baru korek idong .. kalau dia suapkan magi kee....roti keee... lagi naya ko....

Thursday, June 08, 2006 12:39:00 AM  
Blogger rina said...

ada gak kawan roper tu... langsung x sedar ke masa xtvt melombong berlaku. muahahahaha

Thursday, June 08, 2006 8:54:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

hehe... kejam betol ade kawan mcm tu..
nasib baik die korek idung aje..

Thursday, June 08, 2006 10:24:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

penat balek jogging, tido tak sedar kot..
hehe.. adoi ade jgk kawan yang mcm ni..

Thursday, June 08, 2006 10:28:00 AM  
Blogger hamka said...

alhamdulillah boleh korek hidung hari ni, dah jadi mayat..tak leh dah..

Thursday, June 08, 2006 10:34:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

hahahaha...

gitu punya kawan pun ada?????hampesss....

pstt..kat opis aku nih pun ada sorang staff pompuan, suka korek idung kat kaunter..iyaarrrkkk...

Thursday, June 08, 2006 11:43:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

faza : tidur tu kira mati la kejap kan...? kalau dia suap meggie kira bagus tu...

rina : aku tak rasa apa2 pun, tak tahu lah dia saja kata jer tu...

anon.. : kawan yg suka duka bersama, tulah dier...

drusoft : dah la puasa, jogging lak tu, mana tak letih....heheheh

hamka : bila dah mati, semua kenikmatan dah takder, kecuali...

oren : kau belikan dia pengorek idung utk hadiah harijadi dia....

Thursday, June 08, 2006 3:23:00 PM  
Blogger Ayu Mohamad said...

OS : hubby aku kata aku tgh tido memalam ngigau korek idung hahahahaha

Thursday, June 08, 2006 3:54:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

ayu : hahahahaha...terbawak2 sampai dlm tido..bahaya kau ni....

Thursday, June 08, 2006 3:57:00 PM  

Post a Comment

<< Home