`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Jumpa Kat Masjid

Monday, June 12, 2006

Jumpa Kat Masjid

Selesai solat Jumaat. Selesai doa. Tepi longkang. Tunggu keadaan parking reda. Aku lepak sambil layan blues.

Ramai budak budak. Aku dengar.

Kopiah Hijau : Apsal kau lambat?
Rambut Kerinting : Tadi aku jumpa duit, ni ha 4 ringgit!
Kopiah Hijau : Mana kau jumpa?
Rambut Kerinting : Sebelah aku sembahyang tadi... Pak cik tu buat tak tau jer. Aku ambik la.
Kopiah Hijau : Tak baik la ambik duit tu... Baik kau kasi balik.
Rambut Kerinting : Apa pulak, aku jumpa kat masjid! Aku nak beli kebab la, jom..!
Kopiah Hijau : Jom.. air kita share la..
Rambut Kerinting : OK

Ternampak aku sedang mendengar. Senyum. Terus ke gerai kebab. Beli 2 kebab, satu air asam boi. Share.

15 Comments:

Blogger rina said...

satu untuk ngko... satu untuk aku... dua untuk ngko... dualah untuk aku... hehehe

Monday, June 12, 2006 1:27:00 PM  
Anonymous drusoft said...

hai budak...
tanak pulang kat pacik tu pon masokkan tabung masjid lah~ :P

Monday, June 12, 2006 1:28:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

rina : tadi punya la marah, tiba2 ajak share...

drusoft : dia jumper kat masjid, kononnya ok la kut...

Monday, June 12, 2006 1:53:00 PM  
Blogger Mamamanja said...

ada plak cenggitu. Org jumpa kat masjid ler kena pulangkan balik!
siap air leh share lagi.. sabo jerk ler

Monday, June 12, 2006 1:54:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

MM : tarikan kebab tu lebih kuat dari tong masjid....apakan daya...

Monday, June 12, 2006 2:04:00 PM  
Blogger .:HalogamoRa:. said...

jangankan bebudak perangai camtuh orang besaq pun kekadang lebih kurang ngupe itu juge.....

ko pun beli kebab gak ke?

Monday, June 12, 2006 2:10:00 PM  
Blogger Syikin said...

hehe..sian kat bebudak tu tak paham lagi, depa ingat blh terus main amik jer.

eh..entri mana yg ada komen perkauman tu?

Monday, June 12, 2006 2:22:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

halo : mana der...aku makan nasi briyani...power tu...!!

Monday, June 12, 2006 2:22:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

syikin : dia lebih nampak kebab...entry bawah ni, tapi aku dah delete....

Monday, June 12, 2006 2:23:00 PM  
Blogger MAMARISYIA said...

heiiii..budak-budak.. ko pun kena comment dr spammer jugak ker!!!

Monday, June 12, 2006 3:24:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

MR : wiken hari tu teruk kena, tapi dah delete, tak tahu lah kalau ada lagik yg cuba nak mengomen...

Monday, June 12, 2006 3:59:00 PM  
Blogger iejal said...

alah... biarla bebudak, ingin sangat gaknya dia nak makan kebab tuh. Cuma lain kali OS tegur je la dulu. Kalo diorg still nak gak kebab, biarkan. Sbb sekrg2nya kita dah tegur. Taknak tgr scr mulut, tgr dalm hatipun cukup camni hah "masukkan dlm tabung masjid la, doa nnt ada kenduri kebab" huhuhuhuhu

Monday, June 12, 2006 6:35:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

iejal : aku suka dgr diorang sembang, sebab takder apa yg diorang sorok...

Tuesday, June 13, 2006 1:58:00 PM  
Blogger blackpurple said...

Kebab melawati memang tak best sangat..!!!

Aku tau mesti lari topik komen aku nih..... he he he..

Tuesday, June 13, 2006 5:12:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

BP : aku suka kebab free!!!

Tuesday, June 13, 2006 5:39:00 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home