`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Nanti saya buka gerai sendiri

Tuesday, May 23, 2006

Nanti saya buka gerai sendiri

Pagi yg serba sebuk.

Aku : Dik bungkus nasi lemak lauk kerang dgn telur goreng satu.
Adik : Kerang nak berapa ringgit bang?
Aku : Singgit..... letaklah lebih sikit!
Adik : Isk, mana boleh nanti boss marah.
Aku : Ala.... boss mana ada, tutup sebelah mata.... letak lebih sikit!
Adik : Ala bang, nanti la saya bukak gerai sendiri, saya kasi lebih...

Lebih kurang jer.

12 Comments:

Blogger Hot Mama said...

Jujur adik tuu, org macam tuu laa kita nak cari jadi pekerja.. hehehe

Tuesday, May 23, 2006 11:45:00 AM  
Blogger blackpurple said...

Cepat betul anda update entry...hehehe

Suruh adik tu bukak gerai sendiri di sebelah gerai boss dia tu tu.... Tengok reaksi boss dia macamana...

Tuesday, May 23, 2006 11:48:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

HM : jujur ker..? tak semua orang mcm MP tu...

BP : sure boss dia tukar bisnes, import kayu balak ker...

Tuesday, May 23, 2006 11:54:00 AM  
Blogger Syikin said...

baguslah dpt pekerja camtu, hormatkan boss biarpun bos tak pantau, dia tau ALLAH pantau kot :)

oh ya, saya dah masukkan bacaan bismillah 5 tu dlm entri, pg tadi tak sempat masukkan :)

Tuesday, May 23, 2006 12:17:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

syikin : tq. susah jugak nak cari boss yg percayakan pekerja...

Tuesday, May 23, 2006 12:19:00 PM  
Blogger Ayu said...

OS : jgn lupa tau..kalo dia bukak gerai hahaha ko mintak le lebih kerangnya :P.. mudah2an dia mendpt keberkatan drp kejujuran dia tu :)

Tuesday, May 23, 2006 12:28:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

ayu : aku baru sekali beli kat dier, tu pun sebab tak sengaja....

Tuesday, May 23, 2006 12:33:00 PM  
Blogger ibuVouge said...

8pack pampers!!!!!!
set la OS..
IV pun cam tu ada sale diapers Drypers mesti beli..untuk kakak la
Adiknya br 6mo dah 9kgs..

tarikan untuk sms, menarik tu

Tuesday, May 23, 2006 12:55:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

IV : tu lah dier, bukan drypers jer, ni dah mcm2, papmers la, huggies la...ikut sempat jer..asal sale!

Tuesday, May 23, 2006 3:53:00 PM  
Anonymous fazamania said...

bila baca yg first tu .. jujur brader tuhh...

ending part plak... hmmpphh!!! 2 x 5 ...

kesimpulannya...jujurlah anda . jika tidak..anda akan diselubungi misterii

Tuesday, May 23, 2006 10:39:00 PM  
Blogger .:HalogamoRa:. said...

lu nak lebih bukak gerai sendiri la heheheehe tp kerang kalau rebus gitu pun sodap!

Wednesday, May 24, 2006 9:01:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

faza : mula cam jujur, rupanya sekadar diluaran jer...

halog : cehh..lebih sket jer la...

Wednesday, May 24, 2006 9:18:00 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home