`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Mampu

Thursday, May 04, 2006

Mampu

Pagi

Dia : Apa batu tasbih baru kau tu?
Aku : Tiger eye! yg 11mm jer.
Dia : Bagus batu tu, tapi panas sikit la. Kalau selalu pakai boleh kilat, cantik...Kalau selalu pakai la...
Aku : (Diam jer...tak tahu nak jawab apa)

Petang

Dia : Berapa kerap agaknya kita berzikir ha?
Aku : Entah la. Aku buat setakat mana yg aku mampu jer la.
Dia : Macam mana kita tahu setakat tu jer kemampuan kita? Atau kita sendiri yg menghadkan kemampuan tu?
Aku : Err...(Diam lagi)

Hari ni 2 kali kena tanpa disedari. Tapi apa hikmahnya tu?

14 Comments:

Blogger blackpurple said...

Anda terkena dalam diam. Aku yang membaca pun terasa.......Betul la kita sedar tapi tak menyedari....

ps: pokok kelapa mana pulak tu? hehehe

Friday, May 05, 2006 10:43:00 AM  
Blogger Hot Mama said...

Hmm.. berat nie!

Friday, May 05, 2006 10:58:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

BP : demi masa....
tu pokok kelapa depan rumah..

HM : nampak cam berat jer kan...susah
nak cakap la....

Friday, May 05, 2006 11:08:00 AM  
Blogger MAMARISYIA said...

Aku pun terasa...terima kasih beliau kerana mengingatkan...

Friday, May 05, 2006 1:59:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

MR : Secara tak sengaja jer tu...

Friday, May 05, 2006 2:21:00 PM  
Blogger BooK said...

ontahsapo:
innazzikro tamfa'ul mu'minin

Friday, May 05, 2006 8:59:00 PM  
Blogger semut said...

Tiger eye tuh memang cantik.dan mahal.

Saturday, May 06, 2006 1:59:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

Book : kasi transalte sekali la..aku tak pandai la...

semut : mahal ker....

Sunday, May 07, 2006 11:45:00 AM  
Blogger Hamka said...

kita selalu menghitung tasbih..33, 34, 100..

ada kita menghitung dosa?

(aku sedang belajar)

Sunday, May 07, 2006 3:53:00 PM  
Blogger Syikin said...

alhamdulillah mempunyai sahabat yang mengingatkan kita akan Allah sentiasa.

betul kata Hamka tu, pernah tak kita menghitung dosa kita setiap hari?

tq for this entry :).

"Sesungguhnya agama itu nasihat menasihati"

Monday, May 08, 2006 7:23:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

hamka : dosa aku tak terhitung mungkin..semoga Dia mengampunkan...

Syikin : masa teringat kita mengingatkan, semoga masa terlupa kita diingatkan...

Monday, May 08, 2006 10:00:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

Tuesday, May 23, 2006 12:41:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»

Tuesday, May 23, 2006 12:45:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

Sunday, May 28, 2006 7:07:00 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home