`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Mainan Baru

Wednesday, May 10, 2006

Mainan Baru

Macam biasa, balik dari kerja aku akan mula melayan Zaref. Dia memang mcm dah tahu, masa ptg memang aku akan balik, dan kalau aku buat tak nampak jer dia, dia akan merengek supaya aku tgk dia.

Pastu datang terus ambik dia dari bibik.

Isnin, mcm biasa. Aku sampai. Ambik dia terus naik bilik. Sambil nak tunggu air masak utk mandi dia ni, aku akan melepak dgn dia atas katil.

Dia mcm biasa akan main apa jer benda yg dia boleh capai. Selalunya tasbih aku, toys dia dua tiga biji dan remote astro.


Aku pulak kalau tak layan astro, akan duk belek2 handphone yg tak berbunyi, main 'bejewelled' atau duk layan dia jer.

Selalunya tak sempat aku nak main game pun, dia mesti akan kacau. Sebuk panjat aku nak kan handphone tu jugak.

Hari ni, aku sebuk nak tgk negatif2 gambar masa kahwin dulu. Kalau tak sebuk, mcm nak pergi cuci dan besarkan, pastu nak frame kan. Memang banyak gambar, tapi tak tahu nak pilih yg mana satu.

Duk aku sebuk menayang negatif ke lampu, tiba2 peha aku mcm sakit sangat.

Arghhhhhh!!!!.... Zaref jgn tarik bulu kaki babah!!! arghhhhh.....!!!!

15 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Hehehe....
Memang best main time dia tengah baby ni..

Dah sampai masanya trim bulu kaki tu kot !
Hehehe

Wednesday, May 10, 2006 6:10:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

BP : ceh perli ker aper ni? kalau nak trim mau ambik masa berbulan2 ni....!!

Wednesday, May 10, 2006 6:13:00 PM  
Blogger Kaklong Syikin said...

bagusnya bapa mithali ni rajin layan anak. sampai rmh dulu drp wife ke? or mmg rutin OS layan anak terus sementara tunggu isteri siapkan keje rumah?

Wednesday, May 10, 2006 9:33:00 PM  
Blogger Sir Mute Key Chicks said...

kau memang seorang babah yang best.haha.

masa dia baby nih la nak men-men camtuh pun.besar nanti kalo selalu dok men camtuh, kena camdet plak ngan member-member dia.

kan jenet kan.kan.kan

Thursday, May 11, 2006 7:41:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

syikin : mak dier memang lambat sampai, jem la apa la..so terpaksa la...

semut : dah besar kalau dia buat camtu gak, teruk la dia kena...

Thursday, May 11, 2006 9:40:00 AM  
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

heheh tak sangka baby pun suka tarik bulu kaki,ingat org besar jer suka tarik, tiara suka gak tarik bulu kaki amie kalo dia asik tgk tv cerita bola tu tak hirau kan tiara,ekekek good boy baby,, thumb up utk baby

Thursday, May 11, 2006 11:40:00 AM  
Blogger Unknown said...

how old is zaref now? astro remote?
it's a colorful remote tht's why he likes it n my baby too. yg x thn whn she starts beat it on the floor....nasib baik x pecahhh...alahai

Thursday, May 11, 2006 11:46:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

tiara : hek eleh!!

halo : zaref baru masuk 8 months!! asik nak benda baru jer...

Thursday, May 11, 2006 11:54:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

"Hari ni, aku sebuk nak tgk negatif2 gambar masa kahwin dulu. Kalau tak sebuk, mcm nak pergi cuci dan besarkan, pastu nak frame kan. Memang banyak gambar, tapi tak tahu nak pilih yg mana satu."

PS: nostalgia..

Thursday, May 11, 2006 12:09:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

GT : masa kau akan tiba....tungguuuuuu!!!

Thursday, May 11, 2006 12:37:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zaref konpius tu... ni buku kaki ke haper?

Thursday, May 11, 2006 1:28:00 PM  
Blogger Unknown said...

oo ye ke? my 2nd daughter is 9 months now and IF THT SO, they're at the same age. I just bought new toys for my daughter yesterday heHE

take good care of zaref skang musim demam! cuaca x menentu..

Thursday, May 11, 2006 1:34:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

alang : sukati kau jer...!!

halo : semalam balik, dia batuk2, hari ni ok, sebab sempat kais ubat batuk, nanti balik tgk lagi cemana!!

Thursday, May 11, 2006 1:36:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

Moon : kalau boleh dah lama aku trim dah, tapi kang buruk lak rupanyer...!!

Thursday, May 11, 2006 2:40:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

Tuesday, May 23, 2006 12:40:00 PM  

Post a Comment

<< Home