`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Jowopinter Men'tag Aku

Thursday, May 18, 2006

Jowopinter Men'tag Aku

Mula2 terima kasih la pada book yg sudi tag BP dan tak pasal2 aku tertag. Utk menampakkan lagi kelakian aku, aku menyahut cabaran tu walaupun aku belum sempat makan meehoon goreng yg aku beli kat kedai Bedah tadi.

Pelik. Memang ramai orang suka benda pelik. Kalau tak takkan Mawi boleh jadi juara kan? Kalau tak jugak takkan Muhd Said boleh jadi MP.

Aku. Aku tak berapa tahu apa kepelikan aku. Tapi aku cuba. Mungkin kepelikan aku biasa bagi orang lain, tapi aku punya suka la nak kata benda tu pelik (saper suruh tag aku kan...).

Satu.
Aku tak suka jam berjarum. Lebih menghayati jam digital. Bukan sebab aku tak pandai tgk jama jarum. Selama ni kat rumah dan opis pun semua pakai jam jarum. Bagi aku jam digital best, sebab mudah, tgk jer terus nampak nombor dan tahu pukul berapa. Satu lagi Jam jarum ni takleh buat sistem 24 jam. Yg ruginya, semua jam jenama mahal2 ni semua berjarum. (sumpah tak ada kena mengena dgn jam kat blog aku sebelah tu ---->)

Dua.
Aku tak makan durian. Korang cakap la apa pun, memang aku tak makan. Bagi aku durian tu busuk. Memang busuk kan? Siapa kata wangi tu aku tak tahu la hidung dia ada problem kut. Memang tak pernah aku rasa pun walau sekomet. Dan dgn itu, semua benda berkaitan dgn durian aku tak akan sentuh, termasuklah ais krim durian dan gula2 perasa durian. Yg untungnya, durian mahal. So aku boleh berjimat sikit dgn memakan rambutan atau jambu.

Tiga.
Aku gadget freak! Ini memang membebankan aku. Sebab pantang benda baru keluar mesti nak try. Aku tak boleh tgk benda yg canggih manggih ni. Sure nak cuba. Kalau tak dapat sekarang, tak lama nanti sure nak jugak. Terbaru aku baru try O2 mini yg dah lama aku idamkan. Ni aku duk nampak Nikon D70 pulak, tapi aku punya Sony V3 ni nak letak mana. Semalam duk surfing tgk sandle crocs. Macam best jer.

Empat.
Aku tak suka pergi Jalan TAR. Benda ni kalau korang tak percaya boleh tanya orang rumah aku. Bagi aku kat situ sesak sangat. Dan barang yg dijual semuanya sama antara kedai2 kat situ. So kenapa buang masa kalau kita boleh beli benda yg sama kat pasar malam melawati?

Lima.
Aku suka cerita misteri. Contohnya mcm cerita2 yg Fazamania selalu tulis kat blog dia. Bagi aku benda macam ni tak ramai orang tahu ceritanya. Dan hanya mereka yg pelik sahaja akan layan benda2 macam ni. Tahyul ker aku ni? Agaknya la.

Enam.
Aku tak suka pinjam benda orang. Dan aku tak suka jugak kalau orang nak pinjam benda aku. Bukan kedekut. Sebab aku tak percaya orang tu akan jaga barang tu sama macam aku jaga. Semua barang aku, aku tahu kat mana aku letak walau dah lama aku tak guna. So kalau ada hajat nak meminjam tu, fikir fikirkan lah dulu.

Tujuh.
Aku pakai baby oil buat minyak rambut. Ni sejak zaman sekolah dulu lagi. Aku tak reti nak pakai gel atau krim rambut ker haper ker. Lihatlah rambut aku ni, cantik kannnn!!! Ilmu ni aku nak turunkan kat anak aku. Kalau dia nak la.

Setakat ni tu jer yg aku dapat pikir kepelikan aku. Dan itulah juga yg menghasilkan ke'handsome'man aku sekarang ni.

Dan oleh sebab BP, GT dan MR dah kena tag oleh book. So aku nak Tag Fazamania, Hotmama dan Syikin. Kalau kalau korang rajin dan berani la.....

12 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

hehehe... cepat betul anda respon....tahniah !

Menarik jugak 'kepelikan' engkau tu....cuma aku pulak jadi 'pelik'..kata tak suka jam berjarum..tapi jam kat sebelah tu bukan main besor lagi jarumnya....hehehe

Thursday, May 18, 2006 11:26:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

BP : jam sebelah tu mencantikkan lagi blog aku.... harap2 la...nanti kalau ader anugerah jam terbesar di blog...sure aku dapat..

Thursday, May 18, 2006 11:32:00 AM  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Baru perasan engko buat sampai tujuh tu....mesti teruja sangat nih...hehehe

Thursday, May 18, 2006 12:34:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

BP : aku tak peasan pun kena buat 6..teruja sungguh...

Thursday, May 18, 2006 1:00:00 PM  
Blogger Unknown said...

OS: rasanya no.6 tu bkn kepelikan lu sorang...

pasal durian lu silap beb! hehehe rugi rugi.....

Thursday, May 18, 2006 1:30:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

halog : durian tetap busuk walau pokoknya disiram dgn wangian polo blue setiap hari....

moon : bagus moon, kau telah menyertai golongan mereka yg sukakan wangi wangian dlm diri mereka....

Thursday, May 18, 2006 4:00:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

aku suka makan durian .... standard 5 biji sekali makan .....

Friday, May 19, 2006 1:54:00 AM  
Blogger Rie said...

ni satu lagi blog tentang perkara pelik & misteri oleh shahar
http://lamanbicara.blogspot.com/

Friday, May 19, 2006 9:42:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

esis : aku layan kejap...

Friday, May 19, 2006 11:28:00 AM  
Blogger Kaklong Syikin said...

alamak, sey dah buek dah..
http://widaad98.blogspot.com/2006/04/7-weirds-habit.html

tp mmg pelik lelaki dewasa pakai baby oil :)

Friday, May 19, 2006 6:34:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zaman skolah .. aku pun suka pakai baby oil.. kasi rambut lembap .. skang dah moden .. pakai uno ngan loreal jee..

Saturday, May 20, 2006 12:13:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

syikin : apa peliknya..ok apa..

faza : baby oil memang best!!

Monday, May 22, 2006 3:12:00 PM  

Post a Comment

<< Home