`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Bodoh Sombong

Wednesday, May 31, 2006

Bodoh Sombong

Sekarang kalau nak bank in kan cheque, kita tak perlu beratur atau tunggu no giliran kita menjerit dgn lampu berkelip kelip tanda giliran sudah tiba.

Sekarang dah ada mesin utk masukkan cheque. Kita cuma perlu masukkan cheque kedalam sampul tu dan tulis detail akaun kat luar sampul. Masukkan dalam mesin tu. Tunggu resit keluar. Dah selesai.

Tadi. Aku dgn riaknya. Masuk ke bank, melangkah ke mesin deposit itu. Masukkan 6 keping sampul deposit itu. Dgn mata memerhati keliling. Agar semua orang nampak yg aku tak seperti mereka. Aku tak perlu beratur. Aku menggunakan teknologi terkini. Aku keluar dgn 6 resit ditangan.

Masuk dalam kereta. Aku masih riak. Sebelum kereta aku gerakkan, aku meneliti setiap resit tadi. Terpandang sekeping sampul deposit cheque yg terlebih. Aku lihat. Dengan perasan bodoh yg melampau.

Baru aku perasan. Satu sampul boleh didepositkan 5 cheques. Arghhhh... mesti ada orang dlm bank tadi yg tertawakan aku. Sebab aku gunakan satu sampul utk satu cheque.

Malu. Malu.

17 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Hehehe... Bank mana tu..?

Tapi kalau BCB boleh terus masukkan cheque, tak payah masukkan dlm envelope ...

Wednesday, May 31, 2006 3:36:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

BP : RHB... pandan indah....

Wednesday, May 31, 2006 3:44:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

ekekkeke.....

Wednesday, May 31, 2006 4:26:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

faza : terasa mcm kau salah seorang mereka2 didlm bank tadi...

Wednesday, May 31, 2006 4:43:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

hahaha..takpe..pengajaran..lenkali,jgn riak sangat...

Wednesday, May 31, 2006 4:49:00 PM  
Blogger Mamamanja said...

hahahaha.. tu la.. saper suh riak lelebih? errr... MM pun sebenornya tah reti tah idak sebab x penah wat. biasa bank in kan cheque tuk boss kat bank alliance xde ubuh lam sampul. terus masukkan jerk..

Wednesday, May 31, 2006 4:52:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

oren : bodoh sebab riak, sombong sebab takmau teliti dulu sampul tu...

MM : sesekali try la riak cam aku ni...

Wednesday, May 31, 2006 5:02:00 PM  
Blogger Unknown said...

haha! tau x pe...

Wednesday, May 31, 2006 5:05:00 PM  
Blogger rina said...

hehehehe.... adeiiii....

Wednesday, May 31, 2006 5:12:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

halog & rina : korang ni, eksen sangat! cuba la pegi buat, sure teragak agak jugak...

Wednesday, May 31, 2006 5:17:00 PM  
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

OS - kat pj ni bank harimau (maybank) tak yah pakai sampul pun, dia scan jer..lagi senang, just keyin amoun n acount number..err OS tau tak? ke err...ekekekekekeke tuh lah berlagak lagi.. eksennn

Wednesday, May 31, 2006 5:50:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

tiara : tau la, public bank pun cam tu gak....ingat aku teruk sgt ker...?

Wednesday, May 31, 2006 5:56:00 PM  
Blogger Pandang Dengar Diam said...

hehehe....pengalaman yang paling beharga....

Thursday, June 01, 2006 8:50:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

alang : kau menaikan kembali semangat aku utk riak...

cuaca : pengalaman yg hanya diri sendiri yg tahu....

Thursday, June 01, 2006 10:16:00 AM  
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

OS-wakakakaa...inagt tak tau.. oo

Thursday, June 01, 2006 10:48:00 AM  
Blogger NONIE AZIZ said...

nasib baik kalau org bank tu gelak jerk buatnya dia kutuk ko dah bodoh sombong olak tu...lagi aku kesian..muahahha..kawan aku kena kutuk...nahhh...rasain lo...riak lagi!!!

Thursday, June 01, 2006 4:42:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

tiara : sukernyerrr.......

MR : kau pun nak gelakkan aku jugak....?

Thursday, June 01, 2006 4:47:00 PM  

Post a Comment

<< Home