`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Ayah Kita Boss - Review

Monday, May 15, 2006

Ayah Kita Boss - Review


Aku sebenarnya terpanggil utk beli buku tu bila aku lawat blog Naga. So aku contact naga, dia lambat reply. Aku contact Tok Rimau, dia reply dgn sms dia. Dia lagi advance dari Naga nampaknya.

So aku terus bank in duit dan tunggu. Hari keempat, buku tu sampai. Aku Bukak. Ambik Gambar.Sebagai bukti, nanti Tok kata aku kencing pulak. Aku baru baca page yg Mat Jan tulis tu, anak aku sebuk suruh aku dokong dia. So aku letak dulu. Balik jer bini aku, dia terus sambar buku tu, terus dia yg layan dulu. Sambil dia baca dia gelak sorang2. Semakin memanaskan hati aku.

Time dia mandi, aku rembat balik buku tu, terus baca selaju mungkin. Selama cuti yg panjang ni, kami bertukar tgn membaca buku tu. Semalam aku khatam. Bacaan seisi keluarga.

Buku ni ....... best! Bagi aku kedua dua pemblog ni mempunyai ingatan zaman kanak dan zaman lepas mereka yg sangat kukuh. Setiap peristiwa diolah dgn cukup detail. Sehinggakan kita merasakan ingin kembali menghayati zaman itu.

Tok Rimau lebih kepada kisah kehidupan keluarganya yg penuh dgn kisah hidup masyarakat yg pelbagai warna. Naga pulak penuh dgn cerita zaman mudanya (dah tua agaknya dia sekarang). Namun kedua dua pemblog ini punya garapan tersendiri dlm membawa kisah masing2.

Aku tunggu gandingan kedua mereka.

Nota Kaki : Sekarang kerana teruja baca AKB, aku beli The Davinci Code, geram punya pasal!!

7 Comments:

Blogger Unknown said...

how much for one?

Monday, May 15, 2006 11:25:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

halo : klik link rimau or naga tu. Situ ader cerita!!

Monday, May 15, 2006 11:35:00 AM  
Blogger dugongsenyum said...

Lepas ni tunggu kemunculan JK-2. Hasil tangan anak murid Perguruan Naga - 20 Beradik 3 Perguruan hahaha

http://jiwakacau.blogdrive.com

Monday, May 15, 2006 11:59:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

Dugong : aku nak satu copy jiwakacau! ada lagi tak?

jongkang belum beli, masih tunggu hari sesuai

Monday, May 15, 2006 12:04:00 PM  
Blogger sinaganaga said...

Ha ha. :)

Monday, May 15, 2006 1:39:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

naga : pendek jer gelak tu?

Monday, May 15, 2006 1:42:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

Tuesday, May 23, 2006 12:40:00 PM  

Post a Comment

<< Home