`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Rutin

Friday, April 07, 2006

Rutin

Hari ini, anak aku bangun awal, seawal azan subuh. Terus nak ajak main. Takleh nak tolak, sebab kalau buat dek jer dia akan menjerit mcm bilal yg sedang azan subuh tu, tapi dia nangis.
So nak tak nak aku layan lah jugak, on kan TV, tgk ESPN, layan jer la apa match Arsenal dgn Jeventus walaupun dah tahu saper menang.
baju beli kat bandung..
Pukul 8.30 pagi, rutin biasa, mandikan Zaref. Dia memang tunggu time sebab boleh main air dgn main penggosok belakang tu. Selagi aku tak habis mandikan dia, sebuk duk main benda tu. Bila dah siap pakai baju semua, macam hari hari lain jugak, si isteri akan turun bawak anak aku bagi dekat bibik dia, dan terus pergi kerja.
Tinggal aku sorang baru nak bersiap. Rutin biasa hari hari (susah la nak pergi kenyir cam ni)
Balik kerja, aku selalu sampai dulu dari semua yg lain. So anak aku dah kat luar didukung bibik, konon tunggu aku lah agaknya. Dah siap semuanya, aku mandikan dia lagi utk sessi petang. Lepas tu layan kejap tunggu mak dia balik kerja, kasik susu ke apa ker yg patut. Lepas tu aku lak mandi dan lepas maghrib akan turun layan anak aku main, sambil2 tgk apa apa cerita yg best.
Kalau isnin we all tunggu Ghost Whisperer kat 8TV. Selasa aku akan tunggu MYTeam, my wife akan layan CSI New York yg aku dah khatam semua series. Rabu kami selalu tgk The Amazing Race dgn CSI Vegas. Tapi sekarang The Amzaing Race dah tukar ke khamis. So Khamis selain tu, kami akan tgk wakenabeb then layan Ehwal Islam (sekarang dah sama time dgn The Amazing Race) Jumaat memang takder citer best, tgk jer apa yg ada. Sabtu memang hari tgk EPL sama dgn ahad. Ahad ni Man Utd Vs Arsenal, hahahhahah game menarik...
Seminggu tu lah rutin aku dan family. Tapi setiap hujung minggu ader jer benda lain dari biasa yg akan kami buat, supaya hilang sikit bosan melayan week days ni. Last week kami layan movie dekat BTS, tgk The Inside Man, my wife kata boring, aku suka la pulak citer dia.
This week, kami nak layan Suzana @ 60 kat istana budaya, then ahad nak balik ulu yam tgk mak dgn ayah aku. So best la jugak.
Next week, kami ke Bandung, dan balik dari bandung ni ader la aktiviti lain utk weekend. So itu semua Rutin atau Tanggungjawab, entah la...

10 Comments:

Blogger ontahsapo said...

moon : aku bujang 3, entah la manja ker tak, kecik lagik, tapi dia dah leh panggil abah!!! tu yg best tu...

Friday, April 07, 2006 12:49:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

ko bandung ko? kirim sirap! den tunggu crito kau dari bandung..

Friday, April 07, 2006 2:01:00 PM  
Blogger NONIE AZIZ said...

wahhh...kagum sei ngan ekau ni!!ekau mandikan anak?!!! wa...respect sama lu lah....

Friday, April 07, 2006 2:06:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

gitartong : sirap bandung kat chow kit byk...

mamarisya : 1st time aku dgr org kagum sebab mandikan anak ni, isk..saper lagik nak mandikan dia? bini aku tak larat nak pegang dia ni, nak kasik bibik mandikan, tak cayo aku...lagi pun kalau org lain mandikan menjerit dia ni, lain skit pe'elnya ni...

Friday, April 07, 2006 2:42:00 PM  
Blogger LingGopoH said...

Boleh den belajar mandikan anak dongan kau...mcmano la anak den nanti menjorit agak eh bilo kono mandi...he he he.

Friday, April 07, 2006 4:43:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

linggopoh : senang jer, yg penting jgn kasik dia minum air jer, nanti lomeh! sebelum tu ko kena mandi dulu....

Friday, April 07, 2006 4:46:00 PM  
Blogger NONIE AZIZ said...

yolah...anak ekou den raso muda layikan...sotaun lobih adokan?...

Friday, April 07, 2006 5:23:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

mamarisya : anak den baru masuk 7 bulan 5 April lepas....baru nak belajar merangkak cam komando tu...

Friday, April 07, 2006 5:27:00 PM  
Blogger LMj said...

best la jugak pasal ada Hang Tuah buat pelengkap rumah tangga. aku jek dah dekat 5 tahun tunggu lom ada lagi baik Hang Tuah mahupun Puteri Hang Li Po.. uwaaaa......

Monday, April 10, 2006 11:24:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

lmj : sabar, semua tu ada hikmah dia, cuba kau pikir baik2....

Monday, April 10, 2006 1:03:00 PM  

Post a Comment

<< Home