`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Petang Yang Bosan

Friday, April 28, 2006

Petang Yang Bosan

Hari ni pagi2 lagi dah tension sebab dimainkan beberapa pegawai LHDN yg menghala aku kesana kemari semata mata sebab aku nak bayarkan income tax orang rumah.

Dekat BCB pulak berejam rejam tunggu giliran, dah sampai giliran aku, kena lak isi borang yg tak diletak kat meja luar tu.

Meja yg berterabur, mcm biasa, takder saper nak tolong kemas, selagi sendiri tak kemas kan, hari hari mcm ni la meja aku, buku hijau tu pun baca sikit jer, pastu boring, sebab terlampau byk sgt benda yg tak boleh nak makan selain nasi dgn air masak suam jer.

Nasib ada cd cd lagu yg aku borong kat Bandung hari tu, boleh gak layan. Tapi semuanya lagu diorang la, aku ambik peluang beli yg ori sebab murah. Kat sana cd tu baru dlm Rm12++ jer, tak mcm kat sini yg cecah RM40++, gila, saper nak beli yg ori cam ni.


Sebelah petang, layan blog kawan kawan lain. Mcm2 cerita diorang ni, ada yg nak buat gath, ada yg citer pasal masjid tadi, ada yg sakit mata.


Tapi semua aku layan. Sebab dari duk mengarut jer surfing yg bukan2, baik baca cerita ikhlas orang lain.


Kalau rasa nak komen, aku komen, kalau tak aku baca jer dan ambik yg mana baik.


Ni kalau diorang tau aku ambik gambar ni, nanti semua mintak duit plak. Harap semua tak perasan la.

Lantak la. Yg penting, esok dah booked tiket nak tgk wayang citer My Girl. Samada TGV KLCC atau GSC Midvalley, belum tau. Lepas tu nak gi lunch date dekat Bangsar Sea Food, ni dah tertangguh lama dah, so esok nak makan kenyang2.

13 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

orang kata bored is a manifestation of anger..tak tau la betul ke tak..

ada screen shot blog aku ekk... i appreciate that hehehe

Friday, April 28, 2006 6:05:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

BP: betul la agaknya tu, tapi dekat2 nak balik ni makin ceria lak, nak jumper anak kat rumah kut...anyway selamat hari buruh....kepada semua boss dan buruhnya..

Friday, April 28, 2006 6:11:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

haih... aku nak beli buku halal haram tu tapi tetiba nampak citer pasal cheese. (tapi x bace lagi aa) org cakap kalo kite tatau benda tu haram, benda tu tak jadik haram, kan utk kite? humm... sbb aku suker cheese... so tak jadik lak beli buku tu.

Friday, April 28, 2006 9:11:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

muahahhah..macam cantik jer kan blog aku tu...muahahah....

aku ada beli satu cd...tajuk dia aku lupa..Tapi ustaz yang bagi ceramah kat opis aku ni kata bagus untuk sesapa yang mengahadapi gangguan benda2 syaitan ni...nanti aku amik gambor cd ni!!!

Saturday, April 29, 2006 11:29:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

m = MR

Saturday, April 29, 2006 11:29:00 AM  
Blogger BooK said...

wakaka. lenkali. aku updet blog. dengan post gambar member2 punye updated blog la. la la la la la.

Monday, May 01, 2006 9:49:00 AM  
Blogger Hot Mama said...

manaer royalty??? hehehe

Monday, May 01, 2006 11:14:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

wickedwitch: buku tu elok la kalau kau memang jenis yg tak berapa suka makan, tapi bila di baca balik, bagi aku terlalu serius buku ni sampaikan aku rasa kita cuma selamat kalau makan nasi dgn air kosong jer....

Tuesday, May 02, 2006 10:52:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

MR : mana cdnya, ambik gambar jer ker, kasi la pinjam...

Bramli: update ler, pastu kasi gambar best2...

HM : royalti..kena ker, ingatkan pinjam jer, nanti gua delete la...hehehehe

Tuesday, May 02, 2006 10:53:00 AM  
Blogger Kaklong Syikin said...

berapa inggit buku halal haram tu?

mmg mencabar rasanya sbb byk sangat pembuat bahan makanan tu drp animal origin. kalua yg khinzir tu jelas tak leh makan.tp kalau yg drp lembu or kambing tu, nak makan tu terfikir pulak, adakah sembelihannya ikut syara'? aduh..

inilah kita as Muslim, hidup di dunia ni umpama dlm penjara kerana banyak nao sekatan, tp ia adalah syurga bagi kafirin. dn berkat sabar kita di dunia, maka syurga yg tiada tandingannya adalah tempat kita :)

saya balas kunjungan blog awak ni.

Tuesday, May 02, 2006 12:10:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

syikin : harga saya beli RM20, tapi dgrnya ada yg murah lagi, tak tahu la...byk jugak benda dlm buku ni yg kita tak perasan pun tentang kandungan bahannya....

Tuesday, May 02, 2006 2:59:00 PM  
Blogger NONIE AZIZ said...

Ontah: Alamak sorrylah..baru2 aku balik Muar...dah terbagi kat pak mertua aku...CD tu tajuk Doa,Mentera pelindung gangguan Jin & syaitan bacaan Al-Quran dari Imam masjid jordan...

Tuesday, May 02, 2006 4:05:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

MR : kem salam pak mentua...

Tuesday, May 02, 2006 4:51:00 PM  

Post a Comment

<< Home