`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Bau Mulut

Wednesday, April 12, 2006

Bau Mulut

Kisah berlaku hari sabtu lepas. Aku pergi menonton Suzana@60 di istana budaya. Seat memang best, dekat la jugak dgn stage tu. Suasana sejuk dlm panggung memang dah agak dah. Lepas tu aku dah memang bersedia nak layan lagu lagu 60an ni. Semangat membara.

Masa kami sampai, terus masuk, cari tempat duduk, lepas tu terus duduk dan sambil melayan karenah orang lain yg masuk memenuhkan dewan, aku layan game dekat handset baru aku .

Dekat dgn masa persembahan nak bermula, masuk satu couple duduk sebelah aku. Dressing boleh tahan. Raut muka ada la dlm umur 30an cam tu.

Si lelaki ni, duduk jer sebelah aku aku dah bau rokok. Kuat betul dia ni hispa rokok, sampai aku boleh bau nafas dia ni. OK, aku tak kisah sgt la. Sebab kat opis aku pun semua yg lain hisap rokok kecuali aku. So tak berapa pedulik la sgt dgn bau rokok ni (walaupun bau ni lain skit kuatnya).

Mula jer persembahan, Zul Yahya nyanyik lagu Suzana. yang bestnya, mamat sebelah aku ni layan gak nyanyi sekali, sebab ada disediakan senikata lagu tu. Mamat ni siul jer lagu tu, terus aku terbau satu bau yg memang aku tak leh nak tahan, umangaiiiiiiiiii, bau mulut dia ni memang power......

Mula dari situ, terus sampai habis teater tu aku layan dgn ada bau yg mengganggu. Sepanjang masa aku menutup mulut dgn tgn (konon cover) dan habis sekotak gula gula bini aku aku bedal.
Dalam kereta, aku cerita dekat bini aku, rupanya dia pun bau gak. Dan aku rasa mamat sebelah bini aku yg jauh sikit tu pun bau jugak, atau couple belakang kami pun sure bau.

Yang hairannya, mcm mana awek mamat ni bleh tahan bau mcm tu?, atau kalau la bini dia, mcm mana dia boleh tahan masa cium mamat ni? isk tak terbayang dek akal aku. Memang kuat, susah aku nak gambarkan. Setiap kali dia bersorak jer tepuk tgn, aku dah risau, terus tak tepuk tgn sebab nak tutup mulut. So tontonan aku hari tu agak terganggu ladgn bauan tak menyenangkan tu.

Tak ke dia perasan yg mulut dia berbau? Takkan takder orang pernah cakap dgn dia? kalau pun hisap rokok kuat, makan la gula2 ker supaya hilang skit bau busuk tu.

Lain kali, cium bau mulut sendiri dulu sebelum cakap dgn orang!

6 Comments:

Blogger blackpurple @ jowopinter said...

biasa la OS... bau mulut sendiri mana nak perasan... macam jugak bau kentut sendiri...kan...? hehehe

btw, mlm apa ntah ada tengok sekejap2 suzana@60 tu kat tv.... yang tu ke?

Wednesday, April 12, 2006 2:26:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

BP :yess! yg tu la, kat tv dia sambung next week kan...tapi bau ni kan, dah ganggu orang lain, perasan la sikit kan...hormat la skit org sebelah ni...

hehehhehe...

Wednesday, April 12, 2006 2:39:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

Moon :tulah dier, takleh nak cakap apa la, tapi memang mengganggu la kan...

Wednesday, April 12, 2006 3:21:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

sebati ngan bau mulut sendiri.huhu.aku gi istana budaya ambik pemplet jer..miahaha.

Wednesday, April 12, 2006 3:26:00 PM  
Blogger Aku Bukan Bidadari said...

iskk..tak leh tukar tmpat ke.. sian kat bini OS..

Wednesday, April 12, 2006 3:41:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

niezie : pamplet jer ker, ker tiket dah habis?

tiara : cemana nak tukar, ni semua dah penuh...

Wednesday, April 12, 2006 3:44:00 PM  

Post a Comment

<< Home