`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Bandung 2

Friday, April 21, 2006

Bandung 2

Sepagi di Jln Dago.

Aku terdengar percakapan mereka dgn pak supir.

Mereka : Wawan! kamu ini sepenuh masa bekerja dgn bapak Agus ya?
Wawan : Tidak ibu, saya cuma sambil sambil aja. (dgn slang jawa)
Mereka : Kenapa tidak terus sahaja sepenuh masa bersama dia? kan lebih baik, ada gaji bulanan.
Wawan : Susah ibu, kalau saya kerja terus, bayarannya satu bulan hanya RP300,000. Tapi kalau begini, hariannya dibayar RP30,000. Kan lebih baik!
Mereka : Ohh... (sambil mengira dlm kepala)

*RP300,000 bersamaan lebih kurang RM125.40
RP30,000 bersamaan lebih kurang RM12.54

Apa lah nak makan dgn duit byk tu kat sini kan?

14 Comments:

Blogger blackpurple said...

RM12.54 tu minyak kereta sehari pun jauh dari lepas...makan lagi..tol lagi...bla..bla..bla..

kesian......

Friday, April 21, 2006 12:52:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

BP :betul la, terdiam gak aku dgr, tapi mcm tu lah....

Friday, April 21, 2006 1:03:00 PM  
Blogger Moon® said...

Hmm... kalau aku pun RM12.54 satu x cukup woh, bersyukur di lahirkan di malaysia.

Friday, April 21, 2006 1:50:00 PM  
Blogger Ayu said...

Bahagian masing-masing :)

Friday, April 21, 2006 1:56:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

moon : alhamdulillah....

ayu : tu lah dier...hujan batu di negeri sendiri...

Friday, April 21, 2006 2:26:00 PM  
Anonymous atok said...

teringat cerita ayah dulu2 thn 70an ketika dia di indon. sdh ada org yg cuma bekerja di sawah padi cuma utk mendptkan mkn pagi, tghari n mlm. tiada upah bentuk duit. sekarang? entahla....

Friday, April 21, 2006 2:52:00 PM  
Blogger Mamamanja said...

salam kenal...
masuk dr laman blog BP

Friday, April 21, 2006 2:59:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

atuk : betul la tu atok, sebab tu ramai yg dtg sini jadik maid, sebab sebulan bleh dapat RP1,000,000. Sana jenuh la...

MM : salam, sila sila...

Friday, April 21, 2006 3:18:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

RM 12.54?
AUD 4.47? aku kene tambah lagi 23 sen. hanya untuk small serve lunch. tanpa minuman. alahai.

Saturday, April 22, 2006 5:26:00 AM  
Blogger BooK said...

tukang komen di atas ialah aku.

Saturday, April 22, 2006 5:26:00 AM  
Blogger Hamka said...

Nikmat mana lagi yg aku dustakan?

bersyukur pada Allah...

Saturday, April 22, 2006 4:59:00 PM  
Blogger semut said...

erm..hujan emas di negara orang,hujan batu dinegara sendiri,
kata ujang,
lebih baik tak hujan..selalu-selalu..

Sunday, April 23, 2006 11:19:00 AM  
Blogger cuaca said...

hujan emas di negara orang. hujan batu di negara sendiri....now dah hujung musim monsun....lepas ni panas lah balik kan.....boleh main bola ptg...hehehe

Monday, April 24, 2006 9:22:00 AM  
Blogger ontahsapo said...

bukhariramli : tu baru lunch, diner cemana?

hamka : kita masih bising bila rasa teh kurang manis...

semut : ujang dah mula mengomen kat blog aku ni...hehehhe

cuaca : ko tak try myteam ker..?

Monday, April 24, 2006 11:59:00 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home