`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Payung

Monday, March 20, 2006

Payung

Dalam masa kini, payung bukan lagi perlu disediakan sebelum hujan, malah sebelum panas jugak. Membaca kolum Kalimullah Hassan di NST The Sunday Column, semalam terasa amat keperluan sedikit simpanan sudah tidak memadai, malah simpanan perlu sebanyak yg mungkin.

Sekarang, deposit utk mendapatkan rawatan di hospital swasta menjangkau ribuan ringgit. Dan jika tidak dibayar, pesakit tidak akan dialayan. Ini memang berlaku. Namun hakikatnya tidak semua mampu.

Benar, terdapat puluhan hospital kerajaan yg bersepah di seluruh negara. Tapi apa akan jadi jika satu kes yg serius dan jauh dari hospital kerajaan. Atau mungkin perjalanan ke hospital kerajaan yg jauh ini boleh menjadikan pesakit lebih serius.

Disaat begini, ternyata keperluan credit card dan insuran sangat2 berharga.

So, periksa payung anda dan pastikan boleh diguna dimasa panas dan hujan.

4 Comments:

Blogger hamka said...

Payung dan sampan telah kusediakan…
Cuma menanti hujan di langit…

Ps: bila aku menjadi mayat nanti, tak payahlah letak payung kat kubur aku, biarlah aku dlm hujan dan panas…sedekahlah al fatihah…isk..isk..

Monday, March 20, 2006 4:13:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

kalau jadik mayat, kita takleh buat apa, kalau org hidup nak letak bumbung sekalipun kita takleh nak marah lagi, yg penting payung sebelum jadik mayat tu, samada elok atau bocor atau buruk...

regards,

Monday, March 20, 2006 5:42:00 PM  
Blogger blackpurple @ jowopinter said...

Orang kata 'duit bukan boleh bawak mati'..... tapi kalau langsung takde duit kain kapan pun tak bole nak beli nanti.....

Monday, March 20, 2006 6:01:00 PM  
Blogger ontahsapo said...

asal bila dah jadik mayat, tidak menyusahkan yg masih hidup, tu dah kira alhamdulillah...

regards,

Monday, March 20, 2006 6:18:00 PM  

Post a Comment

<< Home