`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Takziah Untuk Pak Lah

Friday, October 21, 2005

Takziah Untuk Pak Lah

Datin Seri Endon kembali ke rahmatullah, 7.55 pagi, 20.10.2005.

Al Fatihah.

Seharian duduk depan TV menonton upacara pengkebumian. Sekejap TV1 sekejap TV3, ikut suka jer. Alhamdulillah, selamat dikebumikan.

Semua dirumah, tak berganjak menonton siaran lansung ini. Semuanya kerana perasaan sayang kepada Datin Seri. Atau ada yg kerana terkejut dgn berita yg menggemparkan ini. Seluruh rakyat bersimpati dgn PM. Semoga tabah menghadapi dugaan.

Aku tak tahu, kenapa aku tgk seharian semalam. Aku tak tahu apa perasaan aku semalam. Mungkin sedih. Mungkin aku tgk sebab semua org tgk. So aku takder pilihan, kena tgk jugak. Atau mungkin aku simpati dgn PM. Dgn keluarga PM.

Seketika Precint 20 Putrajaya seakan pesta sureheboh. Putrajaya sebuk dr pagi hingga petang. Berpusu rakyat dr segenap pelusuk, setiap bangsa dan agama, dtg memberi penghormatan terakhir utk Datin Seri. Semoga roh beliau dicucuri rahmat.

Ramai yg pergi sebab sedih. Ada yg sebab tumpang kawan balik, so kena ikut la. Ada yg pergi sebab nak tgk Seri Perdana. Atau ada yg terperangkap dlm kesesakan, so kena pergi jugak. Ada yg kebetulan ada di masjid. Ada yg pergi sebab nak tgk siapa lagi dtg? Ada yg nak tgk org besar lain.

Apa apa pun. Semoga pemergian ini dirahmati Allah.

Insyaallah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home