`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Misi Kemanusiaan ntv7 ii

Tuesday, October 04, 2005

Misi Kemanusiaan ntv7 ii

Bilamana dewan rakyat sebuk bergaduh pasal isu AP, semalam, ntv7 sampai ke Kg aku. Janjinya hari ini, tapi terawal sehari. Bukan dtg nak bentang bajet 2006, tapi nak tinjau keadaan seorang tua yg tak pernah baca suratkhabar, tak pernah tgk tv dan tak pernah terima bonus.

Dua orang wartawan edisi siasat yg tak pernah keluar tv, tiba mengejutkan semua anak murid atuk aku yg sedang belajar mengaji. Biasanya mereka mula mengaji jam 3 petang, tapi semalam jam 3.30 dah selesai. Semua kerana sebuah camera yg dijinjing skuad edisi siasat.

Jam 4.15, aku terima sms. Kata Paulina, mereka dah ada ki Kg aku pun, sekarang tgh shoot tok ngah. Alhamdulillah, janji Paulina kepada aku ditunai awal sehari. Tambahnya lagi, memang keadaan tok ngah menyedihkan. Memang selalu aku dgr org cakap mcm tu, cuma kali ni lain sikit, sebab yg cakap tu dtg dr stesen tv terkenal, dgn seorang jurukamera pulak tu. Apa yg aku harapkan, semoga tok ngah boleh menerima semua yg mereka buat utk dia nanti.

Sekarang, aku cuma nak tunggu apa reaksi masyarakat Malaysia pulak, bila siri tok ngah ni dihurai oleh Abg 'apa ke jadah' di tv nanti. Semoga mereka yg sepatutnya bertanggungjawab, sedar akan kesilapan mereka selama ini. Semoga ada tangan yg sudi menghulur bantuan sehingga nasib tok ngah sekurang kurangnya lebih baik dr tahun lepas, dan kekal sehingga akhir hayat dia. Amiinnn....

1 Comments:

Blogger jesse said...

we will try our best to create a very touching story of mak ngah. thanks to you though for your kind thought.

regards to your wife and congrates for the newborn baby.

i owe a lot to you and your family .. simply because you had introduced me to a special woman called 'mak ngah' (tok ngah to you)

thx again.

paullina.

Friday, October 07, 2005 11:30:00 PM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home