`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Yogjakarta

Tuesday, September 20, 2005

Yogjakarta


Borubudur!!

Yogjakarta, satu bandar ilmu yg sangat sebuk di Indonesia, entah macam mana aku nak pegi situ. Mula2 diorang semua nak ajak pegi Bali, tapi apa yg ada kat Bali, selain awek mat saleh topless duk bakar badan tgh panas terik, so aku rasa baik pegi Yogja ni, ader gak tempat sejarah nak dilawat.

Selain Borubudur, kat sini gak ader kuil hindu yg famous, Prambanan Temple, ni pun lama gak, tapi lama lagi dari borubudur, borubudur tu kalau tak silap 600 tahun sebelum majapahit, yg ni mungkin awal lagi.

Satu lagi Universiti Gadjah Mada, ni lama gak, universiti yg terkenal kat Asia, so kat Yogja ni terkenal kota ilmu jugakla... ramai student!!

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home