`o.n.t.a.h.s.a.p.o`: Sulong

Tuesday, September 20, 2005

Sulong

Anak Sulong

Anak Sulong, kalau senang nak paham, anak pertama la. Ini lah gambar anak sulong aku. Aku tak tahu mana asalnya sulong tu, yg aku tahu, aku pun sulong, anak sulong, cucu sulong. So kalau ader anak buah nanti, paklong lah pangkat nyer. Ikut turutan la, paklong ni yg sulong la, kalau nak paham.

Katanya, anak sulong ni byk tanggungjawab, soalnya bertanggung jawab ker setiap anak sulong ni. Aku, entahlah.. kat mana nak ukur semua tu, saper yg boleh bagi ukuran tu?

Bukan ker tanggungjawab tu semua orang ader, sulong ker, bongsu ker, tengah ker. Kalau tak bertanggung jawab lak, kenaper? Mana nak tahu, tuan badan la yg boleh jawab semua tu.

Tapi, apa apa pun, dapat anak sulong ni rasa macam semua dah bertambah, dari segi kurang tidur sampai lah ker selalu lambat pegi opis. Dari makan yg kurang sampai la tukar baju raya, semua dah bertambah kurang.

Ceria, bertambah. Asik nak balik opis awal jer, mungkin baru lagi. Dah lama nanti tak leh nak cakap lagi, sebab masih baru.

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home